onsdag 21 juni 2017

Flytt


Jag älskar vår lägenhet,
med den öppna planlösningen och ljuset som flödar in så kan man inte göra annat
 
 
Har många gånger tänkt att jag ska göra ett inlägg här men det har liksom inte blivit något. Orden har fastnat mellan hjärnan och tangentbordet. Jag älskar att ha min blogg att titta tillbaka i, se barnens utveckling och även läsa om min egen resa de sista åren. Jag tycker om att sätta ord på mina tankar och känslor. Tyvärr har detta avtagit lite på grund av att jag har fått ta emot en hel del tråkiga kommentarer de sista månaderna. Detta gör att jag känner mig begränsad i vad jag kan skriva och lägga upp här på bloggen. Vi får se vad som händer, kanske kommer lusten tillbaka eller så gör den inte det.
 
Vi har en längre tid letat efter ett större boende så att även Tuva och Elliot som idag sover i klädkammaren ska få ett eget "riktigt" rum. Tyvärr är det inte så lätt att hitta större. Tycker det är konstigt att det byggs så lite stora bostäder i dagens samhälle där det är väldigt vanligt med bonusfamiljer. Hur som helst så har vi fått erbjudande om att hyra ett alldeles nybyggt radhus med fyra sovrum en bit utanför Halmstad. Det ligger mitt emellan stan och Oskarström där Tuva och Elliot tränar, går i skolan och där även deras pappa bor. Detta gör så klart logistiken kring dem mycket lättare. Att huset även har en liten trädgård med stenlagd framsida och ett litet trädäck på baksidan är ett stort plus för oss som har saknat att kunna grilla till exempel. Vi har en alldeles fantastiskt stor balkong idag men det är inte riktigt samma sak. Visst trivs vi i stan med närheten till det mesta och vi älskar vår lägenhet med den öppna planlösningen. Kanske är det därför vi tvekar lite då huset är lika stort i kvadratmeter men uppdelat på två plan och med ett rum till. Detta gör ju så klart att vi inte kommer känna den öppna känslan som vi gör i lägenheten idag. Planlösningen i kök och vardagsrum känns mycket trängre i huset och vi har stort huvudbry hur vi ska få plats med matbord, soffa och tv. Men det är I-landsproblem.
Om nu allt går som det ska och vi inte helt tänker om så kommer vi i december flytta igen. Tuva och Elliot kommer få kortare resa till skolan, de som dessutom efter sommaren kommer få börja åka buss. Dexter kommer byta skola och han kommer se skolan hemifrån, idag måste vi köra honom. Jag tror att vardagen kommer bli mycket smidigare för oss när vi flyttar.
 
Annars har hela våren mestadels bestått av fotboll. Det har varit träningar och matcher i en salig röra. Barnen tycker det är roligt och jag är så stolt över dem. Det är så underbart att se vilken sammanhållning de har i lagen och den kamratskapen de får genom fotbollen är verkligen guld värd.

Barnen har gått på sommarlov och på lördag kör vi upp Tuva och Elliot till Stockholm för deras obligatoriska sommarvecka hos världens bästa mormor och morfar. Roy och jag jobbar i två veckor till efter denna och sen tar vi välbehövlig semester. Vi har inget planerat, vi hoppas på fint väder så att vi kan sola och bada.
 

 
 

1 kommentar:

Ewa sa...

Tänk att folk inte har mer respekt än att vara elaka bakom en skärm... Samma hos mig mellan varven.. apor!
Kram du vackra kvinna o lycka till med flytten
Puss