fredag 9 september 2016

Vad är oddsen?


 
Idag är det dags för pappavecka igen så igår passade vi på att mysa extra mycket
 
Vad är oddsen för att en dement människa som bor på äldreboendet på vår gata ska få ett utbrott och slänga ut en blomvas genom fönstret som träffar vår bil? Jag borde kanske ha köpt mig en lott i onsdags eftersom  det hände just oss. Kommer ut på morgonen och hittar en lapp på framrutan. Höger sidoruta är trasig, framrutan förstörd och även balken som håller rutorna är intryckt och motorhuven har fått sig några rejäla repor. Bilen går som tur är att köra med än så länge i alla fall. Äldreboendet har tagit på sig detta och lovat att de ska stå för alla kostnader men ändå. Det blir ju ändå en massa strul för oss. Det har ringts massa samtal till äldreboendet, försäkringsbolaget och verkstaden. Idag ska bilen in på en skadebesiktning och sen ska ju bilen lämnas in och då lär vi bli utan bil i flera dagar. Ja ja det är bara att bita ihop och vara glad för att det inte var en människa som blev träffad istället.
 
Ja idag är det dags för pappavecka igen och jag hade en gråtandes Tuva som vägrade släppa mig i morse när jag skulle åka till jobbet. Det är lika vidrigt, jobbigt varje gång med dessa uppbrott. Men jag vet ju att de har det hur bra som helst hos sin pappa och på söndag har Tuva poolspel i fotboll så då kommer vi ses.
 
I morgon ska vi ta oss en tur till Ikea och kolla in deras nya tillfälliga serie Svärtan som verkar vara hur fin som helst. Jag har dock säkrat upp lite och bett min fina mamma att hon ska köpa brickbordet i Stockholm redan idag om hon hittar det. Det ser så fint ut och jag vill så gärna ha ett och jag vågar inte chansa på att det ska ta slut tills i morgon när vi ska dit. Så jag hoppas att det är lika snyggt i verkligheten som det ser ut på bild och att mamma får tag i ett till mig också.
 


1 kommentar:

Therese sa...

Ja herregud, vad är oddsen liksom?! Hoppas det löser sig, kramar ❤️