måndag 5 september 2016

Nya tag


 
Nu råder det inget tvivel om vilken låda som tillhör vem
 
Ja då har ännu en helg försvunnit utan att vi hann blinka. I fredags kom mina älskade barn hem och jag hade ett långt prat med min fina son. Han säger att han bara tycker det är jobbigt varje gång han ska lämna någon utav oss. Nu vet han att både hans pappa och jag bara vill att han ska må bra och att han mer än gärna får vara mer hos pappa eller tvärtom om han känner för det. Vi får helt enkelt bara vara lyhörda och finnas där för honom.
 
Helgen har innehållit massor av kärlek, pussar, kramar, Lasertag-kalas för Elliot, simskola för Dexter, poolspel i fotboll för Elliot, god mat och myskväll med finaste vännen. Nu tar vi nya tag med en ny vecka. Elliots fotbollsträning är inställd idag på grund av att killarna behöver vila idag efter att ha spelat matcher igår. Annars är det träning tisdag till torsdag som gäller. Men allt är så mycket lättare när Roy är på hemmaplan och jobbar så att vi kan hjälpas åt med hämtningar, lämningar, skjuts till träningar, matlagning, läxläsning och tvätt.
 
Jag är trött och jag kämpar på med ångesten som inte riktigt vill ge med sig. Men i natt har jag för första gången på flera veckor sovit hårt och inte vaknat upp allt för många gånger. Jag hoppas att det börjar vända nu.
 
 
 

 
 



6 kommentarer:

cecce sa...

Vi gör så gott vi kan...vi mammor och pappor, men hur det än är så mår barnen dåligt ibland. Tycker det låter bra med lyhördhet och att man så långt det är möjligt lyssnar på barnen och deras behov. Mycket mer kan man liksom inte göra:-)
Hoppas nu du får en bra/bättre vecka! Förutsättningarna är alltid bättre med en fin helg bakom sig;-)

Kram Cecce

Therese sa...

Vilken fin och smart förvaring! Här hade jag hoppats att få börja veckan glad och utvilad, men det var kaos och barnen grät å bråkade och nära nog jag med. Ikväll blir det tidig kväll så vi får en bättre start i morgon... Kram!

Popprinsessan sa...

Jag håller tummarna för dig att det börjar vända. Sömn är ovärderligt! Skönt att ni kan hjälpas åt lite med vissa vardagssysslor. Hoppas att ni hittar ett system som hjälper er som familj och framförallt dig att må bättre!
Kramar

Therese sa...

Svar - nej inte vår hund, vi har jakthund enbart. Detta var grannens vovve, så jag skrattade gott då det inte är jag som behöver bada henne efteråt ;-P Men jag får väl igen det nästa vecka när jag jagar, för då brukar vår Bus alltid hitta något att rulla sig i... KRAMAR <3

Junitjej sa...

Så jobbigt det måste vara med ångest! Jag håller på dig!

Therese sa...

Tack för tummarna, på torsdag nästa vecka får du släppa dem ;-) Kramar i massor!!!!