måndag 29 augusti 2016

Helgen som försvann


 
Den här vackra pojken är hemma med feber och hosta idag
 
Kanske beror det på att han spelade fyra fotbollsmatcher igår och blev svettig i ett väder som bjöd både på sol, regn och lite blåst. Eller så är han smittad av syrran som redan förra veckan började med en hemsk hosta så att hon har fått inhalera hela helgen. Hur som helst så går det ju som tur över. Prinsen är hos pappa och det gör alltid lite extra ont att inte ha dem nära när de är sjuka.
 
Tuva hade kalas hemma i lördags men det var lugnt för det var tyvärr bara tre stycken av sju bjudna som kunde komma. Lite mer livat var det hemma hos Glenn där Elliot hade sitt kalas för åtta stycken hungriga och vilda killar. Det hade gått åt många våfflor och kladdkakor. Efter kalaset följde både Tuva och Dexter med hem till finaste vännerna i Mellbystrand så Roy och jag blev barnfria helt plötsligt. Kvällen spenderades med vänner och sen blev det en runda på stan för Roy medans jag åkte hem och sov. Igår var det som sagt fotboll för Elliot och de två som hade spenderat natten i Mellbystrand skulle hämtas. Tuva överlämnades till pappa vid fotbollsplanen och sen åkte vi andra och handlade kläder till Cassandra och fotbollsutrustning till Dexter som också har börjat spela fotboll.
 
På kvällen var vi och tittade på ett helt fantastiskt hus som ska hyras ut under två års tid. Och ja det hade varit perfekt för oss, vi hade verkligen kunnat känna oss som hemma där men tyvärr ligger det fel. Vi måste tänka på att få ihop logistiken med barn som går i skolan och tränar på en helt annan sida av stan. Jag som är mycket ensam hemma hade inte fått ihop det med hämtningar och lämningar tyvärr. Vi letar efter något som är lite större än det vi har idag och gärna lite billigare eftersom vi betalar sjukt mycket för vår lägenhet.
 
Helgen försvann i ett nafs och jag är om möjligt ännu tröttare idag än jag någonsin har varit. Roy åkte iväg till Norrköping idag men han kommer hem igen redan i morgon. Så när han kommer hem i morgon checkar jag ut husmorsrollen i alla fall fram till fredag när Tuva och Elliot kommer hem igen.
 
 
 


2 kommentarer:

cecce sa...

O, ja! Helgen försvann alldeles för fort! Borde ju vara pigg på måndagen men jag är precis som du...tröttare än vanligt:-)
Synd med huset, men jag hoppas ni hittar vad ni söker till slut. Bättre vänta än att rusa in i något man ångrar senare. Vet också hur det är med barn och aktiviteter och jobb och fritidssysselsättningar - phu! Det är mycket som ska gå ihop. OM det är till någon tröst lättar det med tiden:-) Håll uuut!

Tack för alla dina kimmentarer. Är själv lite dålig på att hinna med men jobbar på att bättra mig:-) Hoppas nu du hinner få lite vila mellan alla turer och kan hämta kraft. Det är som sagt en snårig vardag vi lever i med många önskemål och förväntningar att uppfylla. Lätt att glömma bort sig själv....

Kram på vägen!!

Therese sa...

Mys nu med din älskling och VILA ❤️ Här är jag själv om kvällarna med ungarna denna vecka och det tar på när man haft tur att vara två i vardagen en tid, men jobbet styr så bara att gilla läget... Kram kram fina du 🌸