fredag 19 augusti 2016

Fredag och hjärtat jublar


 
Har länge gått och sneglat på ett brickbord i betong men varit för snål för att köpa det.
Men ibland får man använda hjärnan, jag hade ju både ett brickbord och ett betongfat hemma så när jag kombinerade dessa fick jag ju vad jag ville ha!
 
 
Fredag och idag kommer min älskade man hem. Det blev inte alls så som vi hade tänkt oss med hans jobb. Det har blivit bra mycket mer resor än vad vi trodde. Det är tunga veckor för mig när han är iväg och jag får ta allt på hemmaplan. Nu har han varit iväg i fyra veckor i rad (kommer som tur var är hem över helgerna) och han ska vara iväg även nästa vecka. Just nu känns det som att jag går på knäna, jag känner mig så ensam och längtar sjukt mycket efter honom när han är iväg. Jag får bita ihop även nästa vecka och hoppas att jag får ha honom hemma ett tag sen.
 
Idag kommer även mina fina föräldrar ner. Ska bli underbart att få krama om dem igen, att bo långt ifrån sin familj är så tråkigt. Några som blev så glada att de skrek av lycka när de fick höra att bästa mormor och morfar kommer är så klart Tuva och Elliot. De kommer hem i morgon efter att ha varit två långa veckor hos Glenn.
 
Nästa vecka kör vardagen igång på riktigt för oss alla. Då är alla igång med skola och jobb igen. Tuva och Elliots träningar har också börjat igen så det blir full fart. Men först ska jag njuta av en helg med hela min familj runt mig. Hjärtat jublar.
 

 
 

2 kommentarer:

Therese sa...

Ja njut av att få rå dina kära! Smart lösning med bordet - du är en fiffig överlevare som ser lösningar ❤️ Kram

Fröken M sa...

Usch ! Jag förstår att det är jobbigt ! Jag ogillar när C är borta någon natt i veckan... :( Men samtidigt så är det ju så vår vardag ser ut så jag antar att jag bara får gilla läget och passa på att mysa lite extra med Viggo när det bara är han och jag hemma :)

brickbordet blev super fint !! Jag älskar brickan av betong.

Kram på dig fina du !!