tisdag 5 juli 2016

Allergi


 
Vackraste prinsen
 
Det känns som att mina barn redan har haft sin beskärda del av allergier och sjukdomar. När man tittar tillbaka så tycker jag inte att det har varit annat än läkarbesök med astma, lungröntgen, hjärtröntgen, magproblem, öron och så vidare. Men det är bara att bita ihop.
 
I lördags kväll när Elliot skulle sova ville han att jag skulle titta på hans ben för de såg konstiga ut och han var full med nässelutslag stackaren. Det spreds sig snabbt både neråt fötterna och upp på överkroppen. Jag lyckades häva det med antihistamin men det tog några timmar med jobbigt kliande innan han kunde somna. På söndagen vaknade han upp och allt var borta igen. Igår kväll ringde mamma och talade om att han var full med utslag igen! Vad är det nu han reagerar på min stackars kille? Misstänker att det är tomat eller jordgubbar för båda hade han ätit vid båda tillfällena. Jag får ta en tid på vårdcentralen åt honom nästa vecka så får de testa honom.
 
Men nu är barnen som sagt i Stockholm hos världens bästa mormor och morfar. Flygresan upp i söndags gick bra. Den här gången grät inte mamman hejdlöst när de gick ombord på planet. Några tårar trillade ner för kinden när vi stod och såg planet lyfta men jag var betydligt lugnare den här gången.
 
 


3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Men usch då! Hoppas att han slipper mer utslag nu!
Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Usch så jobbigt med utslagen! Hoppas ni får veta vad det är han reagerar så kraftigt på.
Så fin bild på din stora kille :)
Kram

Therese sa...

Hoppad ni kommer på vad han reagerar på och att ni får en underbar sommar ❤️ Här är Magnus semester på två veckor redan över, så resterande veckor får jag å ungarna roa oss själva... Kramar!!!