onsdag 30 mars 2016

Ni vet den där vännen


 
Vänskap som jag hoppas ska hålla livet ut
 
Ni vet den där vännen som man delar allt med, som aldrig dömer en, som vet om ens innersta hemligheter. Vännen som man kan ringa till mitt i natten, vännen som man kan fulgråta med och vännen som man blir som 15 år igen tillsammans med och flamsar, tramsar och skrattar så att man får ont i magen.
 
Malin är min sån vän! Utan henne hade jag aldrig tagit mig igenom skilsmässan, hon har plockat upp mig ur den djupaste depressionen och gråtit tillsammans med mig och hjälpt mig igenom otaliga jobbiga ångestattacker. Likväl som vi kan gråta tillsammans kan vi skratta så att tårarna sprutar.
 
Jag vet att vänskap är något värdefullt,  något man måste vårda och jag vet också att vissa vänner har man under vissa perioder i livet. Men jag hoppas och tror att min och Malins vänskap ska hålla livet ut. Jag hoppas att vi kommer sitta som gamla kärringar och diskutera karlar, snusk och annat trams precis som vi gör idag.
 


4 kommentarer:

Meekatt sa...

Och det är precis så det kommer bli! Dig släpper jag ALDRIG taget om älskade vän! Ska bara hinna lära dig hinka bag in box innan vi är 94 och delar lägenhet (och karl!) på hemmet! ;)

Älskar dig!

Popprinsessan sa...

<3

Therese sa...

Precis så ska ju vännskap vara <3 Hoppas innerligt att ni har varandra livet ut! Själv är jag tokdålig på vårda vänskap, har få men nära vänner dock som jag är rädd om så in i baljan, men det där ytliga vännskapen med bekanta orkar jag helt enkelt inte underhålla, lägger hellre energin på sådant som GER mig energi tillbaka, familj, träning, bara vara, natur osv. Lämnar en drös kramar <3

Therese sa...

Ibland kommer livet emellan, här har allt fokus legat på mamma och jag har helt glömt bort mig själv och inte prioriterat mitt mående vilket jag nu får sota för, men men... Men familjen omkring sif fixar man det mesta. Låter som även du har en tuff period, du finns i mina tankar ska du veta och varma kramar kommer här <3