måndag 8 februari 2016

Klättring, influensa och vardagen


 
I helgen var Tuva och Elliot och klättrade med Glenn
 
Pratade i telefonen med två sprudlande glada barn i lördags. De hade varit och klättrat med Glenn. Tuva var helt salig, hon tyckte att det var så roligt och hon skulle gärna vilja börja med klättring. Elliot tyckte också att det var ganska roligt men han är ju lite mer försiktig än syrran så han tyckte det var lite obehagligt med höjderna.
 
Annars har jag avverkat influensan, fy vad dålig jag var! Hög feber, hosta och ont i kroppen. Det är några veckor sen och jag tycker fortfarande att jag känner mig trött och nu har jag dessutom fått ont i halsen och börjat hosta igen. Barnen har varit hostiga och Dexter har haft feber någon dag men annars har de klarat sig. Roy fick också en släng av influensan men som tur var hade han det inte lika tufft som mig.
 
Ja annars rullar vardagen på. Roy är iväg en del och jobbar på annan ort vilket gör att det blir en hel del för mig att rodda med i vardagen. Men det funkar. Barnen fick varsin cykel förra helgen och de har använt dem flitigt redan. Vi var även en tur till Ullared förra helgen. Barnen fick varsin vårjacka och så fyllde vi på med strumpor till alla barnen. Jag förstår inte hur det kommer sig att de går till fritids med två strumpor och ofta när man hämtar dem så är de borta. Konstigt det där.

Annars är det bra. Saknar ju som vanligt barnen när de inte är hos oss men det är ju som det är.
Roy och jag börjar kanske egentligen först nu lära känna varandra ordentligt. Det är ju nu vi lever i vardagen tillsammans. Ibland förstår vi inte alls varandra och då brusar vi båda upp och blir osams men vi blir lika fort sams igen. Jag älskar den mannen mer än ord kan beskriva. Det är otroligt vad mitt liv har ändrat sig på bara ett år. För ett år sen mådde jag så dåligt och var på väg rakt in i väggen. Jag kände mig ensam och hade inget hopp alls inför framtiden. Idag lever jag med världens finaste man och känner mig mer älskad än vad jag har gjort någon gång i mitt liv.
 


3 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Åh, vad roligt att få klättra!
Fy för influensa!
Skönt att vardagen rullar på! Ullared vill jag med till snart. Blir nog en tur i mars/april!
Härligt att du är lycklig!
Kram

Popprinsessan sa...

Trist med sjukor, hoppas att ni får vara friska nu!
Härligt att alla bitar börja ramla på plats <3
Klättring har jag också tyckt varit superkul!
Kram

Therese sa...

Fint med ett litet livstecken så jag vet att du mår bra <3 Galet att ni cyklar redan, här är det skidor och skridskor som gäller ett bra tag till... Önskar dig en fin helg <3 KRAM