fredag 8 januari 2016

Nu är vi färdiga


 
Är så nöjd med vårt nya bord
 
Jag tjatade ju om ett betongbord innan vi flyttade in i nya lägenheten. Men dels var detta bordet väldigt dyrt och så var det väldigt tungt. Till slut fick jag genom en fin vän en idé. Vi fick nämligen höra att Ikea har bänkskivor i laminat som ser ut som betong. Så vi gjorde helt enkelt så att vi måttbeställde en bänkskiva och satte på egna ben. Så nu har vi ett STORT bord där vi får plats med hela familjen och några gäster. Eftersom vi har öppen planlösning i kök och vardagsrum så får vi plats med ett så pass stort bord, nu fick vi ett större bord än det jag hade tittat på och dessutom blev det många tusenlappar billigare. Nu har vi även fått upp lampor ovanför matbordet så nu tror jag faktiskt att vi är helt färdiga där hemma. I alla fall för tillfället, man kan ju alltid få nya idéer!
 
Jul och nyår har passerat och vi har haft det lugnt och skönt. Julafton spenderades hemma hos oss och vi var totalt fjorton personer. Det var lugnt och skönt väldigt trevligt. Jag är så tacksam för min nya familj. Nyårsafton firade vi i Stockholm tillsammans med mina föräldrar. Det var också en lugn och skön kväll.
 
Vi har haft Tuva och Elliot hos oss både på julafton och nyårsafton vilket jag är så tacksam för. Idag är det dock dags för dem att åka hem till pappa igen och både jag och barnen har lidit av separationsångest de sista dagarna men det är bara att bita ihop. Om en vecka är de hos oss igen.
Tuva stackarn kämpar fortfarande på med sin hosta. Den har hållit på i flera veckor nu och jag förstår att hon är trött på den. Vi kan ju inte göra så mycket mer än att medicinera och hoppas att den snart ska försvinna.
 
Det var en liten uppdatering ifrån mig, vet inte riktigt vad som kommer hända med bloggen här i framtiden. Vi får helt enkelt se om den får vara kvar och så slänger jag in ett inlägg då och då när jag känner för det eller så lägger jag ner den.
 

 

2 kommentarer:

Therese sa...

Så fint det blev!!!! Och NEJ inte lägga ner, jag har ju inte FB eller instagram, å vill ju följa dig och ditt liv <3 Varma kramar från et väldigt kallt Dorotea <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Så snyggt det blev! :) Hoppas Tuva snart blir frisk! Jag är också förkyld :/ Kram