måndag 21 december 2015

Tufft


 
Som jag lider med Dig min älskade, vackra tös
 
Tuva har hostat en hel del de sista veckorna och det är ju hennes astma som gör det. Förr, förra veckan hade hon en riktigt tuff kväll men hon däckade av hostmedicinerna. Igår kväll var det en tuff kväll igen och hon hostade och hostade. Hon fick sin hostmedicin i bra tid för att hon skulle kunna somna men tyvärr hjälpte inte det. Hon brukar ju aldrig klaga min krigarprinsessa men igår kom hon till mig med tårarna rinnandes. Vi satt på balkongen, vi inhalerade tre gånger och hon fick sitta i mitt knä och försöka sova eftersom en sittande ställning gör det något lättare. Till slut var hon så trött och förhoppningsvis var det medicinerna som hjälpte till och hon somnade halvt sittandes i sin säng stackarn. Jag lider så med henne när hon får det så här tufft, hennes späda lilla kropp får ju ta massor med stryk när hon har det så här. Älskade lilla Tuva! Nu har det ju peppar, peppar varit mycket bättre de sista åren om man jämför med hennes fyra, fem första år. Jag vet inte vad det är som gör att hon får detta nu, hon är inte förkyld. Nu gör sig de sista veckorna påminda och hon är alldeles svart runt ögonen igen. Får se hur kvällen blir, är det lika tufft ikväll så får vi ta en tid på vårdcentralen i morgon och se om vi kan få hjälp där. Vi vet ju av erfarenhet att när det blir så här tufft så är det inhalering av adrenalin och med ångmaskin som gäller för att det ska ge med sig.
 


2 kommentarer:

johanna sa...

har ni testat med luftfuktare i hennes rum. Kan ju vara den torra luften inomhus som gärna blir under vintern som spökar

Therese sa...

Stackars liten, fy, lider med henne och med dig som måste se hur hon sliter :-( Fy, hoppas det ger sig och hon växer ifrån det eller får hjälp på annat sätt. Lämnar en drös kramar och en önska nom att du får en underbar jul <3