fredag 11 december 2015

Storasyster och lillebror


 
Jag älskar den här bilden på mina älsklingar
 
Ja de är ju tvillingar våra mirakel men det är ju trots allt så att Tuva föddes 25 minuter före Elliot så hon är ju faktiskt storasyster.
Nu ska man ju inte jämföra men det blir ju ändå att man gör så eftersom de är lika gamla. Det är väl kanske så att killar generellt är större än tjejer och i vårt fall har det ju varit så ända sen de låg i magen. På alla tillväxtultraljud vi var på så var Elliot alltid den största av de två. Nu har båda barnen varit hos skolsyster och vägt och mätt sig och det är fortfarande stor skillnad på dem:
 
Tuva
Längd: 134,2 cm
Vikt: 25,8 kg
 
Elliot
Längd 142 cm
Vikt: 38,5 kg
 
Lillebror är alltså 7,8 cm längre och väger 12,7 kg mer!
 
Ja så var den här igen, fredagen då de ska hem till pappa och vara där i en vecka. Jag hatar morgonen när hallen är belamrad med väskor och påsar. Hatar stunden när jag kramar om dem utanför fritids och de båda säger: "mamma jag älskar dig och jag kommer sakna dig". Ja fy fan vad jag saknar dem den veckan de är hos Glenn. Det känns verkligen som att jag har ett stort hål i bröstet och de första dagarna efter överlämningen så bränner tårarna i ögonen mest hela tiden. Men jag VET ju att de har det bra där. Jag är så innerligt glad för att de har Emelie som lägger ner hela sin själ i att pyssla och baka med dem. Den här helgen skulle de baka ett pepparkaksslott! Elliot sa igår: "jag är fortfarande arg på Dig och pappa för att Ni skiljde Er"! Och älskade vän jag vet att Du är det! Och det gör ont i mitt hjärta varje gång Du säger det men jag vet ju som sagt att Ni har fått två nya vuxna i Era liv som älskar Er och som berikar Era liv. Jag vet ju att Ni mår bra och att Ni trots att Ni saknar den Ni inte är hos för stunden är lyckliga.
 
 


5 kommentarer:

Therese sa...

Du är så klok!!! Så ja, tänk om vi fått stöta å blöta, skratta och gråta i mitt soffhörn och dricka te - det vore nått det! Lämnar innerliga kramar och en önskan om en fin helg trots att du kommer att sakna dina barn <3 KRAM

Johanna - Mamma till Leija sa...

Oj, det var stor skillnad! Hoppas du har en fin helg, trots att barnen är hos Glenn! Här är vi trötta efter en dag på Busfabriken... Kram

Jenny sa...

Ja minsann så olika det kan bli på syskon. Mina är så olika i storlek. Fina de är T och E. Kram

Therese sa...

Tack för styrkekramarna <3 Behövs nu då jag oroar mig så för mamma, hoppas så hon snart ska få den hjälp hon behöver när hon har så ont och inte vet vad det beror på nu då gallan är borta å allt... Önskar dig en fortsatt fin vecka <3 KRAM

Maria sa...

Hej vännen,
Hoppas att allt är bra med er!
Snart är det dags för "mammavecka" igen, härligt!!
Kommer du att ha barnen över jul?

Många kramar