torsdag 12 november 2015

Nu ska jag NJUTA av LIVET


 
Så glad och lättad
 
För några veckor sen kände jag att jag var öm i ena bröstet och när jag kände efter så hittade jag en knöl som jag inte har känt innan. Vilken skräck! Det första som dyker upp i huvudet är ju så klart cancer. Jag tänkte att det kommer säkert försvinna och försökte inte tänka på det. Men min älskade man har varit på mig och bett mig kolla upp det. I måndags beställde jag tid hos min läkare på vårdcentralen och hon kände också att det var något. Hon kunde dock inte säga vad det var utan hon skickade en remiss till mammografi. Då blev det genast så mycket verkligare och mycket mer läskigt. Tankarna har varit många och tårarna har flödat sen i måndags. Jag har sovit illa och haft sån ångest. Som tur var fick jag komma på mammografi redan idag och allt visade sig se BRA ut. Det var bara en körtel eller en fettknöl. Idag ska jag fira LIVET! Jag är så lättad att jag just nu inte vet vart jag ska ta vägen.
 
Nu ska jag ta vara på dagen för detta var verkligen ett skrämselskott för mig. TACK till mina fina vänner och min fina familj som har stöttat mig de här dagarna. Och världens största TACK till världens finaste man som lovade mig att han skulle stå vid min sida om det visade sig vara det värsta. Jag vet att vi hade tagit oss igenom det men nu ska vi fira livet istället. Nu kan vi äntligen slappna av och njuta av varandra och vårda vår KÄRLEK! Älskar dig över allt annat!
 


1 kommentar:

Tess sa...

Jag förstår din känsla precis! Råkade själv ut för det för ett tag sen. Samma på mig en körtel eller fettknöl. Men gud så orolig jag var innan!
Skönt att det inte var något negativt för dig! Underbart!
Kram