fredag 27 november 2015

Det rullar på

Var ett tag sen jag skrev här. Har inte riktigt haft någon lust för bloggen de sista dagarna. Livet rullar på med allt vad det innebär.
Vi har landat i vårt nya hem och i vår nya vardag. Tuva och Dexter har blivit väldigt tighta och det beror nog på att de är väldigt lika varandra. De är två busungar och tillsammans är det inte alltid en bra kombination. De har båda samma heta temperament och det är dem två vi har mest bråk med. Elliot och Cassandra de bara är, dem märker vi inte så mycket av.
 
Idag är det fredag och Tuva och Elliot lämnade jag på fritids i morse och det gör alltid lika ont i magen när jag lämnar av dem på fredag morgon och jag vet att de ska vara hos pappa en hel vecka. Men det är ju som det är. Jag vet ju att de har det hur bra som helst där och att sakna är ju bara nyttigt sägs det.
 
Jag tänker ofta på vilken vändning livet har tagit. Tänk att jag har en man som älskar mig så otroligt mycket. En man som får mig att må så bra, som gör mig hel. Tillsammans är vi det bästa teamet och vi får allt att flyta på i vardagen. Jag börjar mer och mer lära mig att prata och öppna upp mig. Det är tufft för mig som alltid har hållit allt inom mig men jag känner ju hur mycket bättre jag mår.
Vi skrattar ofta och hjärtligt tillsammans. Vi överöser varandra med kärlek och jag njuter av varenda sekund tillsammans med honom.
Jag älskar honom så att det gör ont i hela kroppen och när han säger att vi ska bli gamla ihop så smälter jag.
 
Idag ska vi hämta hem vår nya bil. Ja vi är ju en stor familj nu så vi behövde en större bil som vi all får plats i. Ikväll ska jag på julbord med jobbet och resten av helgen får vi se vad vi hittar på. det ska upp lite adventsstjärnor i fönstren och adventsljusstakarna ska göras i ordning. I år är det första året på jag vet inte hur länge som jag faktiskt ser fram emot julen! Det ska bli så mysigt att få fira den med mannen jag älskar, våra barn och resten av min nya familj.
 
 
 

3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Jag har inte heller samma blogglust för tillfället. Antar att det går lite upp och ner och efter många år så tar det väl ut sin rätt.
Hoppas att ni får en riktigt mysig helg och att det är ett smarrigt julbord!
Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Härligt att ni har landat i vardagen & att du kan öppna dig mer nu! <3 Bra med ny bil! Ha det så mysigt på julbordet! Vi ska på julbord med jobbet på torsdag! Önskar er en trevlig helg! Kram

Therese sa...

Det låter underbart vännen!!! Gläds så med dig /er att ni får ha det så fint! Det är du så värd. Här är det tungt då Magnus gjort sig illa i ryggen och vi ännu inte fått besked hur allvarligt det är :-( kram!