måndag 12 oktober 2015

Vem har sagt att det ska vara lätt


                             
 
Vackraste Tuva, som du testar mitt tålamod men jag älskar Dig villkorslöst
TROTS att du testar mig
 

Nej vem har sagt att det ska vara lätt. Barnen måste ju få reagera och testa nu när det händer så mycket nytt i deras liv. Och ja damen här ovanför testar mig till max just nu. Hon vill veta att mamma verkligen älskar henne trots att hon trotsar mig utav bara den. Och självklart älskar jag Dig min underbara tös men Du ska veta hur ont det gör att höra att Du hatar mig och att Du vill bo hos pappa istället för oss mig. Men lika ont som det gör att höra det, lika skönt är det när Du vänder och kryper upp i min famn och säger förlåt och talar om hur mycket Du älskar mig.
 
De tre små leker oftast jättebra ihop men ibland gaddar de ihop sig två stycken mot den tredje och då får vi gå emellan och medla.
Vi trodde ju att det skulle bli så bra när vi flyttade till större och Cassandra skulle få eget rum men just nu är det mer bråk än det var när de alla fyra delade rum. Tuva, Elliot och Dexter tycker ju så klart att det är jättekul att gå in i Cassandras rum och störa henne eller röra runt bland hennes saker. Detta resulterade igår kväll i en ledsen Cassandra och att vi fick sätta alla fyra barnen ner för ett rejält snack. Stackars Cassandra ska ju inte behöva låsa sitt rum för att få vara ifred. Nu har vi i alla fall kommit överens om att i Cassandras rum är det bara hon som ska vara och att vi alla ska respektera varandra.
 
Nej lätt är det inte, ibland kan jag tänka att jag och Roy har varit egoistiska som valde att flytta ihop. Men jag vet ju innerst inne att barnen mår bra, att de bara testar just nu, att det bara är vanligt syskongnabb. Helgen har innehållit hotellfrukost, kalas för Dexter, folk hemma i lördags kväll och lite fix där hemma. Vi har fått massor av beröm för lägenheten och vi är själva väldigt nöjda och trivs väldigt bra.
 
Idag körde den nya vardagen igång och den innebär att vi måste köra Tuva och Elliot både till och från Oskarström. Kommunen är ju så storsinta och erbjuder skolskjuts till barn med växelvis boende och det låter ju jättefint. Men det gäller bara till och från skolan.
Så om Du jobbar och har barnen på fritids så kan Du inte utnyttja detta fina erbjudande.
 
Men jag och Roy är det bästa teamet. Vi löser det här med hämtningar, lämningar, syskonbråk och trots! Vi är så stabila i vårt förhållande att inget kan rubba oss. Jag har helt enkelt träffat världens bästa man och trots att det inte är lätt alla gånger så fixar vi det!