torsdag 29 oktober 2015

Snart är den slut

Veckan har känts lite som en transportsträcka. Roy har ju som sagt varit iväg hela veckan och det blir ju en del att ta i när man är ensam hemma med barnen. Tuva och Elliot ska ju som sagt lämnas och hämtas i Oskarström varje dag och Dexter ska lämnas och hämtas i stan. Och så är det ju tvätt, städ, mat och sånt som hör vardagen till. Jag som är förkyld har inte varit på något toppenhumör i veckan och tålamodet har inte varit det bästa. Mamman har fått några bryt när de tre raringarna på bilden har testat mina gränser. Men igår hade vi en mysig date på bio då vi såg Lassemajas detektivbyrå. Ikväll är det sista kvällen innan det blir dags för pappavecka igen. Usch jag känner redan hur det börjar svida i magen av längtan efter dem. Så ikväll får vi mysa ordentligt i soffan innan de ska lägga sig. I morgon kommer också min älskling hem igen efter att ha varit borta sen i måndags. Åh vad jag längtar efter honom, saknar så att få somna med hans armar om mig.
 


2 kommentarer:

Therese sa...

Mysigt! Här har jag haft fullt hus med ungar på em, så M förbarmade sig och tog alla på bio nu ikväll så jag skulle få vara själv och vila rygg och öron ;-D Lämnar en drös kramar till dig vännen <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Mysigt att gå på bio. Vi gillar Lassemaja skarpt! Hoppas du får en mysig helg med Roy! Kram