måndag 26 oktober 2015

Livets pussel


 
Älskade barn, det är så underbart när Ni är hemma hos mamma
 
Vi har haft en supermysig helg med mina föräldrar som kom ner i fredags. Vi har shoppat lite, ätit gott och umgåtts massor.
 
Men nu är det vardag igen och Roy är iväg och jobbar hela veckan. Det är höstlov för barnen men jag måste ju tyvärr jobba. Idag är Dexters fritids stängt så han är hos sin farmor, på onsdag är det stängt hos Tuva och Elliot och då har jag fått ta ledigt. Men de andra dagarna blir det full fart med lämning och hämtning på två ställen och allt annat som hör vardagen till. Men det funkar som det gör för alla andra. Det blir dock långa dagar och väldigt tidiga mornar. Cassandra åkte med mina föräldrar upp till Stockholm igår, hon ska tillbringa några dagar hos sin storasyster.
 
Nu får vi bara hålla tummarna för att min förkylning inte blir sämre. Låter som en kråka när jag pratar och just nu sitter jag på jobbet med en tjock kofta på mig och fryser. Men det är bara att bita ihop. Saknar min älskling redan och längtar tills på fredag när han kommer hem igen!
 
 
 


2 kommentarer:

Sandra sa...

Oj krya på dig!! Drick mycket te med honung :)

Maria sa...

Det är alltid ett pusslande när det gäller lov och fritids...man skulle alltid vilja vara ledig när barnen är det.
S har turen att kunna vara lite med mormor & morfar några dagar och så ha jag tagit ledigt någon dag. Vi har ju inget fritids längre..

Kram & krya på dig!!