onsdag 21 oktober 2015

Det viktigaste är att vi har varandra


 
En del av vårt sovrum
 
Vi trivs så fantastiskt bra i vårt nya hem. Varje gång vi kommer hem och kliver in i hallen så känner både Roy och jag att vi är hemma, att det är vårt hem. Vi kan sitta i soffan på kvällen och titta ut över lägenheten och bara tänka att vi har det så fint. Och ja vi har det fint, vi har en lägenhet med en fantastisk rymd och ett härligt ljus i. Barnen verkar också trivas, Cassandra ser vi nästan aldrig längre för hon är i stort sett inlåst på sitt rum hela tiden när hon är hemma och det hoppas jag betyder att hon är nöjd och att hon trivs.
 
Men det viktiga är inte att vi har det fint utan att vi trivs och att vi är lyckliga tillsammans och det är vi. Vårt hem är fyllt av så mycket kärlek precis som det ska vara. Jag om någon kan ju skriva under på att ett fint hem inte behöver betyda att man är lycklig. Det kan ju faktiskt bara vara en yta, en yta som döljer massor av smärta och ensamhet.
 
Idag ganska precis ett år efter skilsmässan är jag lyckligare än någonsin. Jag är genuint lycklig.
Jag har en man som älskar mig villkorslöst för den jag är. Vi delar på allt ansvar och vi delar alla våra tankar med varandra. Vi pratar, pratar och pratar. Jag som inte är van att prata om mina känslor har det tufft men han låter mig inte komma undan, jag vet att jag måste lära mig att prata och det håller jag på att göra. Jag är så rädd för konflikter och för att såra eller göra någon arg och därför har jag hittills i mitt liv låtit bli att prata om mina känslor men nu är det slut med det. Vi skrattar ofta och hjärtligt, vi tar på varandra, vi talar ofta om för varandra hur mycket vi älskar varandra och vi älskar passionerat. Det är viktigare än alla materiella ting i världen.
 
 


2 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Underbar läsning vännen! <3 KRAM

Therese sa...

Kloka, fina, underbara du - helt rätt och så sanna ord, materiell lycka är en bonus, det viktigaste är genuin lycka och samhörighet <3 KRAMAR