tisdag 8 september 2015

Vardagen


 
 
Roy har börjat på sitt nya jobb den här veckan och jag är så glad för hans skull. Detta är ytterligare ett steg i rätt riktning för honom. Jag är så stolt över alla framsteg han har gjort. Det nya jobbet innebär en del resor och vi slungades in i verkligheten på en gång den här första veckan. Han är nämligen på resande fot hela den här veckan vilket innebär att jag får lämna Dexter på morgonen. Det innebär väldigt tidiga morgnar för oss. Men vi vänjer oss vid detta och jag misstänker att jag har en pojke som kommer somna tidigt ikväll. Det är skönt att hans första vecka på resande fot inträffar när mina barn är hos Glenn. Det kommer bli ännu mer trixande när jag är ensam med alla barnen och ska få vardagen att gå ihop. Men allt löser sig. Jag är så glad för att jag får dela min vardag med Roy och våra fina barn. Jag älskar honom över allt annat och mår så bra tillsammans med honom.
 
Ja och så får vi ju sakna varandra igen. Tiden ifrån varandra är så tråkig men det är ju så mysigt när vi träffas igen. Till helgen får vi hem Tuva och Elliot igen och det får bli en lugn helg med massor av mys. Helgen som var träffades jag och Roy knappt någonting eftersom han jobbade och var iväg på saker. Så nu ska jag tröska mig igenom den här veckan och ser fram emot fredag kväll när vi alla har landat i soffan tillsammans och sitter och myser.
 
 

4 kommentarer:

Therese sa...

Vill man så kan man, ni fixar nog pusslandet utan problem <3 Här ska jag om någon timme bege mig till Lycksele 10 mil bort för att röntga Bogges arm, och har vi tur slipper han gipset, sedan hem för att hämta Luran från fritids och försöka jobba undan måsten som jag får skjuta på idag för att fixa detta... Önskar dig en fin tisdag <3 KRAM

Popprinsessan sa...

Ja ibland är det mer pussel än annars! Men man vänjer sig fort :-)
Och du, nu är det snart fredag!!
Kram

Jenny sa...

Man lever på stunderna tillsammans, bra att längta lite ibland, men inet för ofta. Kram Tina!

Johanna - Mamma till Leija sa...

Hela livet är ett pyssel, men man fixar det om man vill! Kämpa på! Hoppas Roy trivs på nya jobbet! Nu ska jag läsa ikapp lite bloggar medan buseloppan badar. Här regnar det, så vi stannar inne & myser! Kram