måndag 28 september 2015

Nu är det mycket

                     
 
Världens finaste Tuva
 
Ja nu är det total kaos där hemma. Det är verkligen flyttkartonger överallt och jag har en miljon saker i huvudet som jag måste komma ihåg. Ni som känner mig vet ju att kaos inte riktigt går ihop i mitt huvud men det är bara att bita ihop. Det kommer ju bli så bra när det är färdigt. På onsdag klockan tre ska vi besiktiga den nya lägenheten och få nycklarna till den. På torsdag klockan elva ska den gamla lägenheten besiktigas och då ska nycklarna till den lämnas.
 
Glenn är som sagt snäll och tar barnen för oss den här veckan vilket underlättar väldigt mycket för oss. Tuva som vet exakt hur hon ska få mamma att få dåligt samvete har gråtit krokodiltårar och talat om hur mycket hon kommer sakna mig. Ja det gör så klart ont i mammahjärtat samtidigt som jag vet att de har det bättre hos Glenn istället för att var med mitt i kaoset.
 
Annars känns det BRA! Visst kommer det tankar ibland då jag undrar vad vi har gett oss in i. Det har ju gått väldigt fort allting och självklart stöter vi på situationer där vi inte tänker, agerar eller tycker likadant. Ibland märks det väldigt tydligt att vi har levt helt olika liv innan vi träffades. Barnen går oftast väldigt bra ihop men ibland ryker de ihop och då kan jag tänka, shit vad har vi gjort! Men jag älskar verkligen Roy över allt annat, han ger mig så mycket kärlek och jag känner mig så trygg med honom. Vi kan verkligen prata om allt och vi låter aldrig något ligga och gro utan om vi funderar på något så tar vi upp det med varandra på en gång. Och barnen, ja jag vet ju att de mår bra. Att de ryker ihop ibland är väl bara som vilket syskongnabb som helst.
 
Jag hoppas att detta är en ny början på vårt nya liv, vårt liv som jag hoppas vi ska leva tillsammans resten utav livet.
 


3 kommentarer:

Meekatt sa...

Älskade vän! Alla familjer gnabbas, stressar och syskon bråkar. Livet är så. Olikheter är bra och som du skriver - ni låter inget ligga och gro. Ni lever nu och här. Med kärlek och kaos - precis som det ska va. Jag undrar varje morgon vad jag gett mig in på, haha. Och jag har levt med Freddy i 15 år. Njut och ta vara på det livet ger nu. Morgondagen vet vi inget om. Någonsin.

Snart lägger sig lugnet och flyttkartongerna är ur vägen. Och ert nya liv börjar. Ett liv med den du älskar. Kaoset får man på köpet - alltid. ♥

Therese sa...

Andas vännen! Snart är kaoset över och ni får boa in er och starta ERT liv 🌹😘

Helen.HUSnrNIO sa...

Så häftigt den resa ni påbörjat och kärlek och kaos är ju ett tecken på här och nu. Det är en stor förändring för alla och att stöta och blöta istället för att dra runt på känslorna är ju bra i längden.
Så glad för din skull!
Kram