tisdag 1 september 2015

Massa nytt men oj vad det kostar




Den här snygga soffan ska få flytta med oss hem till vårt nya hem
 
 

 
Eftersom jag älskar min vägg i nuvarande lägenheten som är målad med Kalklitir så ska det självklart målas med denna färgen även i vårt nya hem.
Dock blir det en mörkare grå nyans den här gången.

 
Sen måste ju en prins och en prinsessa sova skönt och därför har vi beställt oss en ny säng som dessutom har en smart förvaring inbyggd där vi kan förvara extratäcken och kuddar
 
 
Och så har vi lovat barnen att de ska få fondväggar i sina rum och Cassandra ska få en ny säng. Vi behöver en stor spegel till hallen och det är ju alltid småsaker man kommer på när man flyttar att man behöver. Ja och så var det ju det här med matbordet och stolarna. Jag vill ju så gärna ha det snygga betongbordet med de fina plåtstolarna till men det är ju så dyrt. Vi har hittat en annat superfint svart bord som jag också skulle kunna tänka mig men det kostar nästan lika mycket som betongbordet.
Vi får helt enkelt fundera lite och se hur vi gör.
 
 
 
 
 


3 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Så roligt att shoppa nya saker till hemmet! :) Kram

Therese sa...

Å så mysigt ni kommer att få det <3 Men som du skriver, det är dyrt att starta upp ett hem.... Här är livet lite upp och ner då det inte är inbrott så är det armbrott och nu nervsammanbrott å jobbets vägnar med massa deadlines och annat som jag ligger efter med, suck! Men efter regn kommer alltid sol ;-D KRAM

Knejpan sa...

Tips! Varför inte använda ert gamla furubord?!? Slipa, måla och lacka woala bordet blir lika fint som det svarta för as mycket pengar, men mkt billigare, eller köp en tunn plåtskiva och limma på bordet ��. Då kan ni ju köpa ngt annat kul. Kram Kicki