tisdag 15 september 2015

Ett tecken på att vi har lyckats

Jag kommer aldrig glömma stunden när vi berättade för barnen att vi skulle skilja oss. Jag trodde på allvar att jag skulle gå sönder, att jag skulle dö av smärtan. Tuva satt i mitt knä och skrek "jag vill inte, jag vill inte" gång på gång samtidigt som hon slog vilt omkring sig. Elliot satt bara och stirrade med tårarna rinnandes, efter en stund reste han sig upp och gick ifrån oss. Jag minns att jag tittade på Glenn och att han satt med tårarna rinnandes han också. Jag kan fortfarande känna smärtan som slog mig med full kraft i magen, jag vet att jag tänkte att vi skulle strunta i alltihop och fortsätta tillsammans för barnens skull. Men innerst inne så visste jag ju att det inte var rätt. Efter en stund när båda barnen hade lugnat sig lite så vet jag att Tuva sa i panik: "mamma det kommer inte lukta likadant i lägenheten som här", jag vet att jag försökte lugna henne och att jag lovade henne att det visst skulle lukta lika gott som i huset. Idag kan jag med gott samvete säga att jag under de här snart elva månaderna som vi har bott här har skapat ett tryggt och mysigt hem för oss.

Idag kan jag också säga att det trots allt har blivit så bra i våra liv. Jag är lyckligare än någonsin tillsammans med mannen jag älskar över allt annat. Mannen som ger mig så mycket i form av kärlek, skratt och samhörighet. Jag vet också att barnen mår bra och att de känner sig trygga. Det fick jag ett tydligt kvitto på idag när Tuva kommer hem med en bok hon har gjort i skolan. I boken har hon skrivit: Min familj heter Elliot Tina Glenn Dexter Roy Cassandra Emelie Casper. Hon hade skrivit upp namnen på oss alla i hennes familj både här hemma hos mig och hos Glenn. Jag blev alldeles varm i hjärtat.

Nu är det bara drygt två veckor kvar tills vi ska flytta. Jag ser verkligen fram emot att få skapa VÅRT hem tillsammans med Roy och barnen. Det ska fyllas med glädje, skratt och inte minst massor av kärlek.




2 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Det är helt fantastiskt att livet vände & blev så bra! Lycka nu till med flytten när det är dags! Kram <3










Therese sa...

Det låter som om sagan får ett lyckligt slut ändå om du frågar mig, allt har en mening <3 KRAMAR i massor fina du!