fredag 14 augusti 2015

Nu blir allt som vanligt igen fast ändå inte


 
Två veckor hos pappa är alldeles för lång tid för den här mamman
 
Men idag är det fredag och från och med idag blir allt som vanligt igen med varannan vecka.
Eller som vanligt blir det ju ändå inte för nu är vi ju sex stycken där hemma. Det innebär mer trots, mer tvätt, mer kaos vid middagsbordet, mer tjafs men det innebär också så mycket mer skratt och KÄRLEK.
 
Ja tänk vad livet kan ändra sig på bara några månader. Det händer fortfarande att sorgen griper tag i mig. Jag är så ledsen för att det blev som det blev. Saknar barnen så att det gör ont när de inte är hos mig. Saknar vissa vänner som tyvärr har försvunnit på vägen och jag förstår det. Det är inte lätt att veta hur man ska ställa sig i en sån här situation. Vi hade så många vänner som vi umgicks med parvis och jag har full förståelse för att de tycker det är en jobbig situation.
Men jag är så glad för att barnen har fått fler vuxna som älskar dem och bryr sig om dem. Jag har en man som överöser mig med kärlek och som får mig att öppna upp mig på ett sätt jag aldrig har gjort förut. Trots att sorgen ibland kommer över mig så är jag lycklig för att det faktiskt har blivit så bra som det har blivit.
 
På måndag kör vardagen igång igen. Nu behöver jag inte lämna Tuva och Elliot så tidigt längre utan de kommer gå själva till fritids när Roy och Dexter kör strax efter klockan sju. Vi har också lovat att de ska få börja gå hem lite tidigare vissa dagar. Vi kommer börja med någon timme i början och sen utökar vi det vartefter.
 
Men innan vardagen kör igång ska vi ha en mysig helg med förhoppningsvis massor av sol och bad.
 

 
 

2 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Livets resa är häftig! :) Barnen börjar bli stora. Snart klarar de sig själva! :)

Therese sa...

Så mysigt det låter, men antar att det är kaos emellanåt, men finns hjärterum finns stjärterum <3 KRAMAR!!!!