onsdag 19 augusti 2015

En början på något nytt


                             
 
Vi ska lämna Oskarström för Halmstad
 
Det är med blandade känslor som vi idag har tackat ja till en lägenhet inne i Halmstad. Detta blir början på något nytt för oss alla. Vi får nu ett gemensamt hem där vi kan älska, skratta, gråta och trotsa. Det är en stor, fin, öppen och ljus fyra som ligger nästan mitt inne i stan. Det finns en stor fin innergård där barnen kan cykla och leka och det finns massor av fina lekplatser inom korta gångavstånd. Den har en stor balkong som sträcker sig runt hela hörnlägenheten och jag är övertygad om att vi kommer sitta många fina kvällar och njuta på den. Tuva och Elliot kommer gå kvar i skolan i Oskarström och varannan vecka när de är hos oss får de skolskjuts till och från skolan.
 
Oskarström har blivit någon slags trygghet för mig. När Glenn och jag skiljde oss sa jag tvärsäkert att jag skulle bo kvar där ute. Men nu ser ju livet helt annorlunda ut. Även om jag är färdig med Glenn och med skilsmässan så är det fortfarande en hel del saker som påminner mig om vårt gemensamma liv och som fortfarande gör ont för mig att se. Jag tror att jag behöver komma bort för att helt kunna läka. Tryggheten jag känner är nog egentligen en falsk trygghet och jag måste lära mig att vara utan den.
 
Mycket som gör att jag tvekar är ju så klart barnen. Nu bor ju Glenn och jag så nära varandra och när det är pappavecka så träffar jag ju dem trots allt ganska så mycket men så kommer det inte bli när vi flyttar in till stan. Samtidigt så kanske det är bra att det blir så. Det blir ju mer rutiner och inga uppslitande avsked titt som tätt. Självklart kommer jag sakna dem extremt mycket när de är hos Glenn men jag kommer också njuta extra mycket av dem när de är hos oss.
 
Jag ser fram emot att flytta in och inreda vårt nya gemensamma hem tillsammans med mina älskade. Nu är det på riktigt, nu ska vi bli en familj. Ja det är lite skrämmande eftersom det har gått så fort men jag känner mig så trygg med Roy. Han ger mig så mycket kärlek och jag älskar honom över allt annat. Jag är övertygad om att vi kommer få det hur bra som helst och att vi tillsammans kommer att möta och övervinna eventuella problem.
 
 
 
 
 


3 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Vad roligt! Blir säkert jättebra med en nystart i livet! Hoppas ni kommer trivas! Kram

Fröken M sa...

Det är klart det kommer bli kanon !
Jag är så glad för din skull och jag ser fram emot att få se massor med bilder på nya "palatset" :)
Kram

Therese sa...

Låter som en bra omstart, ett blankt papper, eller en ny lägenhet som ni får fylla med era gemensamma minnen ❤️ Kram!