tisdag 9 juni 2015

Premiärdopp och planering


 
Premiärdoppet för i år skedde i fredags
 
Förra veckan öppnade vårt lokala utebad och i fredags blev det premiärdopp för Tuva och Elliot. Vattnet är tempererat och barnen tycker det är ganska skönt ända tills de kommer upp för det är ju tyvärr ingen vidare värme i luften ännu. Men vi får hoppas att det kommer så att vi kan spendera många timmar vid badet i sommar.
 
Igår kväll satt Glenn och jag ner och planerade sommaren. Jag kommer ha barnen mina första två lediga veckor och sen har jag dem min sista vecka. När jag sen börjar jobba har Glenn kvar två veckors semester och då är barnen hos honom så att de också får vara lediga. Min första vecka ska vi åka till Öland tillsammans med Veronica och hennes barn. Sen tror jag nog att vi tar några dagar i Stockholm också. Annars har vi inget planerat. Vi får som sagt hoppas på sol och värme så att vi kan njuta vid badet. Återigen måste jag få säga hur skönt det är att Glenn och jag är så bra vänner så att vi kan ha den här kommunikationen med varandra.
 
Nästa vecka är det midsommar och jag funderar på om barnen och jag ska ta och åka upp till Stockholm över helgen. I såna fall åker vi redan på torsdag kväll efter jobb och fritids. Vi har ändå inget speciellt inplanerat för helgen och eftersom det blir en dag extra ledigt tänkte jag att vi kunde passa på att åka upp. Min allra finaste, bästa barndomsvän har precis blivit mamma så jag vill väldigt gärna åka och hälsa på det lilla miraklet.
 
Tisdag idag och det finns risk för att det kommer tjatas om att få åka och bada när jag hämtar på fritids. Om solen skiner får det väl därför bli en tur till badet innan vi åker hem och tar kvällen.
 
 
 


2 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Skönt att ha planerat sommaren & att barnen har varit på badet! Kram

Joanna sa...

Åh vad härligt att bada! Här tjatar barnen om det, men vi har +5 o pissväder så här lär det dröja innan det kan bli nå utomhusbad! 😣
Ha en fin dag!! :)