måndag 22 juni 2015

Lugn helg




Älskade, knasiga ungar
 
Det har varit en lugn och skön helg. Vi kom iväg i bra tid i torsdags vilket gjorde att vi var framme inte allt för sent. Mamma hade gjort god kvällsmat till oss som vi njöt av. När alla barnen väl var i säng så satt vi vuxna en stund och slappnade av och pratade innan vi också gick och la oss.
 
Fredag och midsommarafton blev en mycket lugn dag. Min vän och hans barn åkte iväg till dem de skulle träffa och vi andra gjorde inte alls mycket på hela dagen. Jag gick och la mig på eftermiddagen för att läsa lite men jag somnade och blev väckt till färdig middag. Det kallar jag lyx.
 
I lördags var jag och barnen först och hälsade på min fina barndomsvän. Hon blev mamma för drygt en månad sen och att få gosa en liten nyfödd är ju bara så mysigt. Sen gjorde vi ett besök hos min bror och hans familj och tankade kärlek ifrån dem. När vi kom hem igen hade min vän och hans son kommit tillbaka så kvällen spenderades med massor av mys i soffan.
 
Igår efter frukost var det dags att åka hem igen. Mina barn blev alltså kvar hos mormor och morfar. Tuva var lite ledsen innan vi skulle åka men efter massor av pussar och kramar så gick det bra. När vi åkte skulle de gå på bio tillsammans med mormor.
 
Två veckor kvar till semester och jag längtar! Ska bli så skönt att få vara ledig nu känner jag.
 
 

 

2 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Vilken mysig midsommarhelg ni haft! Ja, nu längtar man till semestern (haha, säger jag som nästan precis börjar jobba igen :P)! Fast jag får vänta till v.30... Kram

Therese sa...

Låter som en underbar helg, och nu får de mysa å rå om mormor och morfar, kan ju inte bli bättre! Här väntar cirkus i dag, men M får ta barnen dit då jag är allergis mot cirkus i dubbel bemärkelse ;-D Lämnar en drös kramar och hoppas du har det fint <3