måndag 29 juni 2015

Du gör mig lycklig


 
Jag är lycklig trots att jag just nu saknar DIG!
 
Har den senaste tiden flera gånger fått höra att det lyser om mig och att jag ser lycklig ut! Ja! Jag är lycklig för jag har ju DIG!
 
Från början var det bara en flört och de första månaderna var det minst sagt upp och ner. Men nu de sista veckorna så har vi kommit varandra närmare och närmare. Nu när du är iväg är det så tomt. Jag känner mig halv utan Dig. Tillsammans med våra barn skapar vi oftast kaos men jag som alltid vill ha full koll, ordning och reda njuter av detta kaos. Du gör mig så lugn.
 
Jag ska skamset erkänna att jag från första början tvekade på grund av Din bakgrund men när jag väl lärde känna Dig så upptäckte jag ju vilken fantastisk människa Du är! Du är snäll, omtänksam och Du har ett hjärta som svämmar över av kärlek för dem som står Dig nära. Du är en helt fantastisk pappa till Dina barn och mitt hjärta svämmar över när jag ser hur mycket Du tycker om mina barn och hur mycket de tycker om Dig! Tack för att du har tagit dem till Dig! Jag hoppas Du vet att Dina fina barn ligger mig väldigt varmt om hjärtat och att jag saknar dem också nu när du är iväg. De har ju blivit en del av min vardag de sista veckorna.
 
Jag har fått lära mig massor den sista tiden. Du är ju DU och det är just därför jag tycker så mycket om Dig! Jag vet att Du inte gör vissa saker för att såra utan Du tänker inte bara på samma sätt som mig. Jag vet att det inte är lönt att fråga Dig om något som ska hända längre fram för Du lever just nu och kan inte tänka längre än nu. Och jag vet också att jag inte kan prata med Dig när Du gör något annat för då hör Du inte mig. Jag vet att det ibland blir alldeles rörigt uppe i ditt huvud och då lyssnar jag gärna på Dig när Du låter dina tankar flöda fritt. Jag hoppas att jag kan ge Dig lite lugn ibland när det spritter i hela kroppen på Dig och Du inte kan sitta still. Jag hoppas att jag kan lugna Dig när din känslor ibland springer iväg och något gör dig rasande arg. Jag tror att vi tillsammans har hittat ett sätt att få vår vardag att gå ihop. Som när vi förra veckan satte oss ner och pratade igenom vad som skulle hända, vad som behövde göras och hur vi tillsammans skulle lösa det på bästa sätt för alla. Jag hoppas att Du vet att jag alltid ställer upp på Dig.
Jag har fått lära mig att släppa väldigt mycket på mitt kontrollbehov för tillsammans med Dig kan jag inte ha kontroll hela tiden.
Det är jobbigt för mig men ack så nyttigt.
 
Du har på kort tid lärt känna mig utan och innan. Det finns ingen som kan läsa mig som Du. Jag både hatar och älskar det. Minsta lilla mitt humör dippar så märker Du det och Du låter mig inte komma undan med mina känslor. Du tvingar mig att prata och jag är inte van vid det. Jag har alltid hållit allt inom mig men nu tvingar Du mig att få ut mina känslor. Jag älskar att få krypa upp i din famn och låta tårarna komma när något är jobbigt. Det finns ingen som kan trösta mig och få mig så lugn som Du.
 
Vi skrattar tillsammans och vi gör det ofta och hjärtligt. Vi båda har ett stort behov av fysisk närhet och det finns inget bättre än att känna dina händer på min kropp, att få kyssa Dig och att få ge mig hän till Dig. Att få somna i dina armar är det bästa sättet att somna på och att vakna upp bredvid Dig är den bästa starten på dagen.
 
Nu är vi alltså ifrån varandra och kommer vara det i nästan två veckor till. Jag vet att det är nyttigt att sakna och längta men jag vill inte, jag vill vara med Dig hela tiden. Jag vet inte hur framtiden ser ut för oss men jag vet att just nu kompletterar vi varandra och gör varandra lyckliga. TACK för att jag har fått den stora äran att lära känna Dig Du fantastiska människa! Du är grym och jag är så stolt över hur Du har förändrat ditt liv.
 
Jag älskar Dig!
 
 


8 kommentarer:

Fröken M sa...

Underbart att läsa!! Kram

Popprinsessan sa...

<3

Therese sa...

Gud så fint du skriver, det låter som om ni är två pusselbitar som på ett bra och sunt sätt kompletterar varandra - håller tummarna att ni får era liv och vardagar att gå ihop och att ni blir NI ;-) KRAMAR till dig underbara fina Tina - och jo, det lyser nog om dig, ett glitter av jävlar anamma och busighet i ögonen!!!!

Mammatill3 sa...

Oh så underbart att läsa. Kram <3

Therese sa...

Kikar in och lämnar en kram och önskar en fortsatt fin vecka, tror vi tar och packar oss iväg tillstugan så då lär jag inte få tillfälle att vara ute på nätet på ett tag. KRAM <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Åh så fint skrivit & underbart att ni hittat varandra! <3 KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Wao!
Härlig läsning och fantastiskt Tina!!
Kram

Jenny sa...

Mamma varma kramar till Dig =)