lördag 2 maj 2015

Nu är det bara att blicka framåt



Extratid med de bästa eftersom Glenn är på kickoff med jobbet

 Igår var jag i huset och hämtade mina sista saker. Det blev många tårar som fälldes när jag stod och plockade ihop allt. Många minnen passerade i mitt huvud och hur sjutton delar man upp vissa saker så som barnen dopbevis, deras första fotoböcker osv? Sen var det ju så klart sorgligt för att det nu är slutgiltigt. Drömmen gick i kras, det kommer aldrig bli Glenn och jag igen. Vi är färdiga med varandra och den familjen vi så gärna ville vara kommer vi aldrig bli igen. 

Nu kan jag bara blicka framåt. Njuta av mina barn, mina vänner och min familj. Hela mig själv, andas, inte låta ångesten ta över mitt liv. Lära mig att älska mig själv och uppskatta mig själv. Lättare sagt än gjort men jag ska verkligen försöka sluta sörja nu. Jag har sörjt i sex månader. Så många tårar har fällts och nu måste de ta slut. Framtiden är oskriven men jag hoppas att den kommer innehålla massor av kärlek, skratt och lycka.


7 kommentarer:

Tommy sa...

Du är fantastisk vännen.. Glöm aldrig det.

Och jag älskar dig. <3

Anonym sa...

Mycket kärleksfulla minnen och skratt. Detta har du att se framemot <3

/Lars-Åke

Mette sa...

Du är bäst, älskade svägerska!
Älskar Dig!
❤️❤️❤️

Johanna - Mamma till Leija sa...

Så fin bild på er! :) Usch ja, måste varit sjukt jobbigt att vara i huset... Nu kan det bara bli bättre! Mot nya äventyr! <3 Kramar

Theresa sa...

Måste vara så jobbigt, förstår att tårar fällts i mängder... Kramar till dig!

Marina sa...

Nej, hur delar man upp sånt? Det är väl egentligen barnens saker så man får nog tänka att man förvaltar dem tills de får ett eget boende, och då spelar det kanske ingen roll?

Jag kan verkligen rekommendera en bok som heter "vart är du på väg och vill du verkligen dit" - den har gett mig en hel del tankar om dåtid och framtid och vilka redskap jag själv har, och alltid har haft.

Kram!

Helen.HUSnrNIO sa...

Sällar mig till den första kommentaren och säger att du är fantastisk som kämpar på så som du gör. Så klok.
Allt har sin tid och det kan bara bli bra i din egen takt och du gör ju precis så.
Kram fina Tina