onsdag 13 maj 2015

Lättad med lättare gips



En glad och lättad tjej med nytt och lättare gips
 
Eftersom gipset Tuva fick efter operationen var så tungt och klumpigt ringde vi till ortopeden i måndags och bad att få ett nytt gips.
Så igår eftermiddag var vi där och bytte ut det mot ett smidigare och lättare. Jag blev lite chockad när jag såg klamrarna som stack ut ur armen på henne. Det såg verkligen läskigt ut. Som vanligt sa lilla loppan inte ett ord när de höll på med henne. Jag märker på hennes humör att hon inte är på topp, det svajar en del men det är ju verkligen inte konstigt. Jag har sagt det innan och jag säger det igen: Hon är min hjälte, en riktig kämpe!
 
Idag jobbar vi sista dagen innan det är dags för en fyra dagar lång helg! Det ska bli riktigt skönt! Har inga direkta planer än så länge. Barnen ska ju till Glenn på fredag men innan dess ska vi passa på att mysa tillsammans. Eftersom det känns som fredag idag tänkte vi vara wild and crazy och äta tacos idag trots att det bara är onsdag. Får se om vi kanske hittar på någonting imorgon eller på fredag på dagen. Tuva är ju lite begränsad just nu men kanske en bio eller en tur till Ängelholms djurpark. Vi får se vad vi känner för och hur vädret är.
 
 
 






3 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Skönt för henne med lättare gips! Hoppas du får en mysig helg! Skönt med långledigt! Själv ska jag jobba både imorgon & lördag fm... Kram

Therese sa...

Åhhhh kära liten <3 Hon ser ut som min M jsut nu ;-) Och hon är så tapper och duktig, vet ju hur ont en vuxen tycker att det gör... Lämnar massor av kramar och hoppas du får en fin helg vännen <3

Helen.HUSnrNIO sa...

Duktiga fina Tuva! Så skönt med ett lättare gips. Minns att jag förvånad över hur tungt Ms gips var till att börja med.
Hoppas du haft en fin helg.
Kram