lördag 9 maj 2015

Krigarprinsessan



En trött och lite orolig Tuva i väntan på operation

I onsdags kväll fick jag ett samtal ifrån Glenn som berättar att Tuva har ramlat ner ifrån studsmattan och att hon har landat på armen som nu ser konstig ut. Vi bestämmer att de ska åka in till akuten med henne och att jag ska möta upp dem där. Efter några timmars väntande, träffar med olika läkare och röntgen får vi bekräftat att hon har brutit armen strax ovanför armbågen. Hon blir gipsad och vi blir hemskickade. Dock får vi höra att brottet är så pass illa så att de kanske vill operera henne nästa dag. Torsdag morgon får vi reda på att det blir operation så Glenn och Tuva åker och lämnar Elliot hos farmor och farfar innan de möter upp mig på sjukhuset. Väl där får Tuva byta om och efter bara en liten stund får vi träffa läkaren som ska operera henne. Tuva vill att jag följer med henne in och hon som alltid annars är så tuff grät hejdlöst när de stack henne i armen för att sätta nålen där de skulle spruta in sömnmedlet. Man känner sig så maktlös som mamma när ens barn ligger där alldeles utlämnad och har så ont. Ännu mer maktlös känner man sig när man ser hur medicinen sprutas in och hur barnet somnar in. När man sen blir utledd ifrån operationssalen och måste lämna sitt barn där inne kan man inte hejda tårarna ifrån att komma. Det var ca en och en halv timmes orolig väntan medans hon blev opererad och sen fick jag komma in till henne på uppvaket. Allt hade gått bra och vår krigarprinsessa kämpar nu på med bara en arm. Jag ser att hon har ont och jag märker det lite på hennes humör men hon är ju en kämpe vår tjej så hon klagar inte. 

Det är i såna här stunder jag märker vilket team Glenn och jag är! Vi stöttar varandra och vet precis vart vi har varandra och det är jag glad för!




2 kommentarer:

Johanna - Mamma till Leija sa...

Stackars Tuva! Hoppas det läker snabbt nu!
Önskar dig en fin helg! Kram

Marina sa...

Krya på sig Tuva! <3 Och vilken tur era barn har som har just er till sina föräldrar! *kram*