tisdag 7 april 2015

Shopping och kärlek


 
Turkosa ljusstakar och ljuslyktor som jag shoppade i Stockholm i helgen
 
Helgen i Stockholm har varit toppen! Jag har umgåtts med familjen, träffat några fina vänner, shoppat, sovit och ätit massor av god mat. Av min bror och hans familj fick jag en helt underbar tavla med texten ifrån Kents "Utan dina andetag" jag älskar den låten och har ju till och med en tatuering som är inspirerad av den låten. Min tuffa Tuva har tagit två hål till i öronen så nu har hon totalt fem hål. Hon är grym min tjej, inte ett pip sa hon trots att jag såg att det gjorde ont. Hon är så lik mig på gott och ont.
 
Barnen är som sagt kvar uppe hos mormor och morfar och det värmer verkligen mitt hjärta när jag ser hur bra de trivs tillammans.
När Elliot tar morfars hand och säger "vi killar åker ihop morfar" eller att se hur Tuva kryper upp i famnen på mormor och bara myser värmer mitt hjärta så oerhört att jag inte ens kan beskriva det med ord. Mamma och pappa från djupet av mitt hjärta TACK för att Ni älskar mina barn villkorslöst och för att Ni vill ta Er an dem. Jag vet att barnen älskar Er över allt annat!
 
Barnen flyger hem igen på fredag kväll och jag längtar redan ihjäl mig efter att få krama om dem igen. Glenn ska ha dem i helgen eftersom han har missat en hel vecka med dem.
Och helgen kommer nog bli en prövning för mig. Jag vet att jag måste släppa alla tunga tankar och se framåt men det är svårt när jag tycker det går för fort. När jag inte är redo än. Men nu är det som sagt som det är så jag får försöka sysselsätta mig med något för att släppa. Tårarna blir som sagt färre och färre men det är vid vissa stunder som de kommer tillbaka. Men jag försöker se vad jag har istället för vad jag inte har. Jag vet att jag tjatar men utan mina fantastiska vänner hade det aldrig gått. Att vara omgiven av så många fantastiska människor som älskar mig och stöttar mig betyder allt!
 


4 kommentarer:

Meekatt sa...

Älskar dig min fina vän! <3

Mette sa...

Älskar dig! <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Så fint det blev!! Härligt att du haft en bra helg i Sthlm! Tuva är cool som går i mammas fotspår! Skönt att du sakta börjar må bättre vännen! Det tar tid att läka sår... <3 Stor kram

Therese sa...

Åhhh så härligt för barnen att få vara kvar där! Förstår att de njuter, men att det blir jobbigt för dig tills du ser dem igen... Tack för dina lyckönskningar, vi har just varit ut å ätit det sista Magnus får äta inför morgondgen, sedan blir det fasta för honom... Lämnar en drös kramar till underbara dig <3