måndag 2 mars 2015

När ska de ta slut


 
Tårarna finns det inget slut på dem? Igår sa Elliot: "du gråter en flod mamma". Tyvärr är det nog så att jag snart har gråtit hela jordklotets hav tillsammans. Alla säger att jag ska gråta, att jag ska sörja och låta det ta den tid det tar. Men jag är trött på detta nu. Jag är trött på att ständigt ha ont i bröstet och att ständigt ha tårarna brännande bakom ögonlocken.
 
Jag måste acceptera att det är som det är nu. Jag måste släppa mina tankar på honom och på en lycklig familj. Jag måste inse att vi inte kommer vara lyckliga tillsammans något mer. Han är lycklig på sitt håll och förhoppningsvis kommer jag bli lycklig på mitt håll en vacker dag. Den dagen när jag inser mitt eget värde, den dagen när jag har accepterat att det blev så här. Tankar på varför det blev så här och vad jag hade kunnat göra annorlunda kommer inte göra mig lycklig. Ödet ville detta och det måste jag acceptera. Jag plågar bara mig själv. Jag har fastnat men jag måste släppa och gå vidare.
 

2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Å vännen, jag önskar att det fanns något jag kunde göra för dig..
Kram till dig! <3

Emelie sa...

Precis som Christel skriver så önskar jag också att det fanns något jag kunde göra för att få dig att komma ur detta.
Finns här för dig !
Kram