söndag 15 mars 2015

Mitt hjärta brister



Älskade barn! Det är så underbart att ha Er hos mig

Mitt hjärta brister när Ni på min vecka vill gå hem till pappa för att träffa hans nya tjej. Självklart är jag glad för att Ni tycker om henne det hade ju varit ännu jobbigare om Ni inte gjorde det. Men att Ni väljer att lämna mig för att gå till henne gör så ont. Jag VET ju att hon aldrig kan ta min plats som Er mamma men det gör ändå ont. Jag har aldrig varit en mamma som tycker om att pyssla och nu har Ni fått någon som pysslar med Er och det borde jag ju såklart vara glad för....Jag hade lovat mig själv att det skulle bli en helg utan tårar men igår när jag stod i fönstret och såg Er gå härifrån för att träffa henne så kom tårarna ändå. Samma sak idag när jag står på balkongen och ser att Ni kommer tillsammans med henne och pappa. När Ni ska säga hej då kramar Ni henne och hon lyfter upp Tuva i luften. Då kan jag bara inte låta bli att låta tårarna falla. Jag är verkligen inte redo för detta, allt går så fort. Älskade barn, Ni är mitt allt, Ni är luften jag andas och jag kan inte leva utan Er. Självklart är jag glad för Glenns skull att han har hittat någon som gör honom lycklig och att det är någon som barnen accepterar men jag kan ändå inte låta bli att känna en stor smärta i mitt hjärta. 


8 kommentarer:

Fröken M sa...

Åh va jag lider med dig vännen !!
På sätt och vis så är det ju bra att dom gillar henne, men det hade ju vart så mycket lättare för dig att ta dig igenom det här "eländet" om dom inte hade gjort det !
Men oavsett vilket så kommer DU alltid att vara MAMMA ( världes bästa dessutom ), den dom älskar mest, och när det verkligen "gäller" så är det till dig dom kommer ! det lovar jag vännen <3
MÅNGA KRAMAR !!

Theodora sa...

Fina underbara.
Jag hade ärligt talat inte riktigt kunnat hantera det där, inte ens idag TRE ÅR efter att jag separerat.
Som du säger, man skall väl vara glad. Men, nej, jag hade nog bara varit ledsen. Blir ledsen av att bara läsa ju.
Tänker så mycket på dig varje dag.
Du är så himla stark som går igenom detta. <3

Therese sa...

Fy, mina tårar trillar bara jag läser och försöker sätta mig in i din situation... Jag hade nog INTE klarat av att vara så storsint och fin person och unnat G detta och tagit det så balanserat, även om det är positivt att barnen gillar den nya... Fy så jobbigt!!!! Jag hade legat i fosterställning, så jag skickar all min kärlek och styrka till dig <3 Du visar än en gång vilken FIN människa du är! Barnen kan skratta sig lyckliga att de fått en så klog och snäll mamma som du! KRAM

Evelina sa...

Åh mitt hjärta brister av att läsa detta! Men som du själv är medveten om är det ju egentligen BRA att de gillar henne.
Men jag hade oxå blivit förkrossad.
Men jag som själv vuxit upp med både 2 mammor & pappor, och älskat dem alla, kan ju ärligt säga att INGEN kan ta min riktiga mamma & Pappas plats.. man älskar dem på olika sätt..
Det absolut värsta jag visste var när någon av dem försökte prata skit om nån av de andra.
Så du ska va stolt över att du gör detta så bra, för dina barns skull!
Det är ett tecken på att du är en TOPPEN mamma! Kram

Anonym sa...

Trillade in här av en slump.
Förstår att det känns jobbigt.
Men vänd på det o tänk så här... Barnen har ytterligare en vuxen som älskar dem <3

Massor med kramar

/Annika K

Jenny sa...

Förstår dian känslor. Känns så jobbigt att läsa om att du inte mår bra Tina. Du är värd att slippa alla tårar, även om det måste komma ut. Tänker på Dig. Kram

Tjejmorsan sa...

<3 <3 <3 <3 Du är ändå nummer 1 i deras liv och så kommer det alltid att vara <3 <3 <3 <3

Kärlek till dig fina vackra Tina

Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

All kärlek till dig fina Tina, den bästa mamman till dina fina två barn!
Kram