söndag 1 mars 2015

Det går för fort

Jag är inte redo. Jag vill inte ha honom tillbaka, vi gjorde inte varandra lyckliga. Men jag är inte redo att se honom tillsammans med sin nya kärlek i mitt hus. Jag är inte redo att höra barnen prata om pappas nya flickvän. Jag är inte redo för att se bilder på dem tillsammans på Instagram där de talar om för varandra hur mycket de tycker om varandra. Det går för fort. Vi delade femton år tillsammans och jag har inte bearbetat dem. Jag kan inte bara glömma och gå vidare. För mig är det fortfarande så mycket känslor och minnen som ska bearbetas. Men för honom har det varit så lätt, så lätt att bara glömma och gå vidare. Men jag är inte redo och ändå så gör jag allt för att underlätta detta nya förhållande för honom. Varför gör jag det när det gång på gång sliter mitt hjärta itu? Jag orkar inte, jag vill inte. Det gör så ONT!




2 kommentarer:

Sofia Werlin - Min resa från 120 kilo sa...

Älskade Tina <3.

Rebecca Stefansson sa...

Jag önskar att du slapp vara med om detta! Självklart känns det, och gör ont. Det är nyttigt för läkeprocessen att sätta ord på sina känslor, och det gör du verkligen, vilket är en styrka. Kramar till dig!