tisdag 3 februari 2015

Vi hade änglavakt


 
I lördags mitt på dagen när barnen och jag var på väg hem efter en runda i stan så small det till i bilen! Jag stannade så fort jag kunde och insåg när jag tog en runda runt bilen att det måste ha varit ett djur som hade sprungit in i sidan på oss. Jag ringde polisen som kontaktade en jägare och senare fick jag reda på att det var en dovhjort som hade träffat oss. Jag tackar högre makter för att den sprang in i sidan på oss och att jag inte körde på den och fick in den genom framrutan. Nu hade vi änglavakt och vi klarade oss alla tre utan skador. Bilen ser ju tyvärr inte så trevlig ut dock men men det är ju bara materiella ting.
 
Idag har jag en bra dag! Har sovit okej de sista nätterna och de sista dagarna har det inte varit några känslostormar med tårar. Kan det vara så att tårarna håller på att ta slut tro? Eller är det bara så att jag börjar bli stark i mig själv?  Imorgon ska jag äntligen få komma till en psykolog igen. Jag hoppas att det är någon som jag känner mig trygg med och som kan hjälpa mig att reda ut lite kaos i min hjärna. Jag har ju numera en livscoach i fina Freddy som hjälper mig att tänka positivt. Han tog mig igenom flera stycken gråtattacker förra veckan och han försöker banka in i mig att jag duger precis så som jag är och att jag måste acceptera läget som det är nu. TACK Freddy! Detta är i särklass mitt livs tuffaste resa som jag går igenom nu men jag är övertygad om att jag kommer ta mig igenom den. Jag hade dock aldrig klarat det utan mina fina vänner, kan inte nog tacka alla Er som finns här för mig just nu!
 


2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Fy vad otäckt med olyckan!
Hoppas att besöket hos psykologen går bra och att det är någon som kan hjälpa dig ta dig igenom den här utmaningen.
Varma kramar!

Freddy sa...

Finaste Tina! Vad stolt jag är över dig! Trodde mitt snack skulle avfärdas som dravel, men du är mer mottaglig än jag någonsin kunde hoppas på. :) Keep up the fantasic work! (menar inte det med dovhjorten då!) 😜