onsdag 11 februari 2015

Tom på känslor


 
Älskade prinsen, fyra tappade tänder inom loppet av en och en halv vecka
 
Igår när Elliot tappade den fjärde tanden grät han för att han tycker att han är så ful. Min älskade, fina prins! Det finns ju ingen vackrare än du! Du är så omtänksam och mitt hjärta brister för att du har sånt bekymmer över mig just nu. Mamma lovar Dig att allt kommer bli bra.
 
Jag mår okej, efter flera månader med miljontals av tårar börjar jag känna mig tom på känslor. Efter att ha känt, sorg, vrede, besvikelse, svek, ånger och dåligt samvete är jag som sagt just nu bara tom. Just nu orkar jag inte känna något mer. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Nu är det ju som sagt som det är och jag kan bara acceptera läget. Jag kan bara vara vuxen och storsint och önska all lycka till Glenn och hans nya. Han har valt att gå vidare och jag vill ju som sagt att han ska vara lycklig och må bra.
Tyvärr valde jag ett tag att lägga över mina känslor på någon annan, något jag nu förstår inte var rätt. Det var nog inga äkta känslor utan jag flydde för att slippa känna för Glenn. Hur som helst så blev jag bränd även här och nu ska jag lägga all min energi på att älska mig själv innan jag börjar älska någon annan igen.
 


3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Många varma kramar till dig! <3

Therese sa...

Åh kloka fina du <3 Önskar dig allt gott och att du när du är redo får någon som älskar dig för den du är och är rädd om dig! Du finns i mina tankar ska du veta! KRAMAR

Fröken M sa...

Koka fina Tina !
Allt kommer att bli bra - tids nog !
KRAM <3