fredag 6 februari 2015

Det är emot naturens lagar


 
Mina älskade mirakel, tiden går för fort!
 
Vid femtiden idag var jag hos Glenn och lämnade över barnen för en vecka hos honom. När jag kom hem till min tomma lägenhet igen så brast det. Jag la mig på soffan och grät. Det är så fel att det ska vara så här. Vi ska ju vara en familj, vi ska ju alltid vara tillsammans. Jag vill inte missa tappade tänder, bubblande munnar vid middagsbordet, godnattpussar och kramar, trots, bråk och alla andra stunder med mina älskade barn. Det är emot naturens lagar. Jag är deras mamma och jag vill alltid ha dem hos mig. Jag önskar så att vi hade tagit till vara på vår kärlek till varandra. Att vi inte hade låtit vardagstristessen och stressen äta upp den. Hade vi gjort det hade det inte behövt vara så här nu. Jag saknar tryggheten jag hade när jag hade Glenn vid min sida, jag saknar att somna med hans armar om mig. Jag saknar att vara en familj, jag saknar att vara VI.
 
 


4 kommentarer:

Tjejmorsan sa...

Åhhhhh vad jag känner med dig <3
Och det finns ingen "tröst" som kan hjälpa dig heller <3
Jag förstår dig <3
Sänder dig så många varma kramar

Anonym sa...

tufft. Fundera över att byta vecka på måndagar istället. Lämna på skola o den andre hämtar. Avsluta med en trevlig helg med barnen istället för helg i ensamhet som start. För oss funkade det bättre i alla fall. Kram

Mammatill3 sa...

Jag vet precis vad du menar 💟
Är ju som du kanske läst varannan helgmamma. Sorgen över vad jag missat gnager alltid i mitt hjärta 💟

Popprinsessan sa...

Usch, kan knappt förstå känslan... Den anonyma kommentaren här har kanske en poäng? Så att det inte blir så jobbigt byte?
Fast sedan är det ju själva veckan utan barn som du måste jobba vidare med gissar jag. Försök tänk att du har en vecka att jobba med dig själv. Förhoppningsvis leder det till något bra, och att du under veckan med barnen kan fokusera bara på att ni tre är tillsammans.
Kram vännen