måndag 16 februari 2015

Tårar och panik


 
Barnen och jag har haft en supermysig helg
trots att den har innehållit en hel del tårar för min del
 
I lördags mådde jag skit. Jag gör allt för att vara andra till lags, för att andra ska må bra men det är ju tyvärr på bekostnad av mitt eget mående. Jag fick hem barnen på förmiddagen och för att jag själv skulle komma på andra tankar och för att barnen inte skulle bli helt uttråkade åkte vi till stranden och plockade snäckor. Det var iskallt men vi hade ändå en mysig stund tillsammans. På kvällen åt vi en god middag och sen dippade vi grönsaker till melodifestivalen.
 
Igår förmiddag bestämde vi oss för att åka till Virsehatt som är ett naturreservat här i närheten. Vi packade med oss fika och åkte iväg. Väl där tog vi oss upp på själva virsehatt som är ett 70 meter högt berg. På vägen upp började Tuva få lite svindel tror jag men jag lyckades trots att jag själv tyckte att det var lite obehagligt att lugna henne. Väl uppe njöt vi en stund av den fantastiska utsikten man har där uppifrån. Efter en stund började det snöa lite så då började vi gå ner igen. Jag kan säga att det var den dagens motion för det tar både på konditionen och benmusklerna att både gå upp och ner där. Väl nere igen gick vi en liten promenad till ett vattendrag och fotade lite. Vädret var helskumt så vi bestämde oss för att åka hem och fika.
 
I morse var Elliot lite hostig och tät i luftrören. Jag gav honom medicin och eftersom han var pigg i övrigt så lämnade jag honom på fritids. Men jag hann inte mer än landa på jobbet innan fritids ringde. Elliot grät och hade ont i magen sa de, jag pratade med honom och försökte lugna honom. Eftersom han var tät i luftrören fick han nog lite panik och då blev ju allt så klart värre. Jag sa till honom att lägga sig och vila en stund och sen försöka äta lite frukost. Men det tog inte lång stund innan de ringde igen. Han hade fortfarande panik och grät hysteriskt min lilla prins. Så det var bara att åka och hämta honom. Väl hemma inhalerade vi och sen har vi suttit med öppen balkongdörr en stund. Nu är han fortfarande lite tät men paniken har i alla fall släppt.
Tuva valde att stanna kvar på fritids, de skulle åka skridskor idag på förmiddagen. Hon skulle ringa när de var tillbaka igen på fritids och har ätit lunch.
 
 

3 kommentarer:

Emelie sa...

Låter som en väldigt mysig helg ♡ Stackars Elliot. Skönt att medicinen hjälper iallafall. Krya på honom. Puss och kram

Popprinsessan sa...

Hoppas att han mår bättre nu och att ni haft en mysig kväll!
Kram

Maria sa...

Låter som en mysig helg trots allt!
Åh vad jag längtar tills vi ska ses ♡

KRAM