tisdag 13 januari 2015

Att vara stark är inte att aldrig falla



Sömnlösheten och ångesten tog överhanden 

Jag var kanske lite väl kaxig i mitt förra inlägg. Just då när jag skrev det tänkte jag att jag skulle fixa det, att jag var stark. Men jag var kanske ännu starkare i morse när jag efter att ha vandrat runt i Oskarström flera timmar under natten insåg att jag inte fixade detta själv längre. När jag insåg att jag var tvungen att kapitulera och söka hjälp. Jag har en väldig fin, nära och nyfunnen vän som betyder oerhört mycket för mig som har tjatat på mig om detta under några veckor men jag har varit dumdristig och sagt att jag skulle fixa det själv. Men efter några veckor med alldeles för lite sömn och mat så sa helt enkelt kroppen och psyket ifrån. Idag har jag fått utskrivet ångestdämpande medicin och jag ska så fort som möjligt få träffa en psykolog. Jag måste få hjälp att reda ut mina känslor. Jag vet innerst inne att jag inte vill tillbaka till det Glenn och jag hade och ändå satt jag igår kväll och hyperventilerade med tårarna sprutande och tänkte att jag går hem till honom och bönar och ber att han ska ta mig tillbaka. Jag har just nu ingen kontroll, jag saknar familjen, tryggheten och jag har panik för att vara ensam. Men jag hoppas att jag ska få hjälp att reda ut dessa tankar och känslor så att jag snart får må bättre igen och kan gå vidare med mitt liv.

Återigen är jag så TACKSAM för alla fina vänner som stöttar mig! Jag har några stycken nära mig som jag inte hade klarat mig utan just nu. Malin, Veronica, Ida och Roy ni är mina stöttepelare i livet. Tack för att Ni lyssnar och orkar med mig! Men sen är det även de som stöttar mig via sms, här i bloggen och på Facebook. Från djupet av mitt hjärta vill jag tacka Er alla!


2 kommentarer:

Micke sa...

Bra hjärtat. Att ta hjälp är att vara stark. Jag gjorde detsamma.
Du får alltid höra av dig när du vill.
Kram

Anonym sa...

Även jag har gått den vägen och det är det bästa investeringen i mig själ jag någonsin gjort!!!! Du finns i mina tankar tina ♥ kram therese