fredag 30 januari 2015

Att försöka tänka positivt


 
Idag fokuserar vi på det positiva
 
Det har varit några riktigt tuffa dagar igen med massor av tårar. Och dessa tårar sätter ju sina spår, man är ju allt annat än vacker när man går runt med rödsprängda och svullna ögon hela tiden. Men nu ska vi fokusera på det positiva. Idag är det fredag och idag får jag hem mina älskade barn igen, som jag har längtat efter dem! Ikväll blir det fredagsmys med tacos och Wildkids.
 
Det går verkligen upp och ner just nu. Mådde som sagt bra i några dagar men sen dök jag rakt ner igen! Jag saknar Glenn och att vara en familj. Och det vore väl konstigt om jag inte gjorde det, 15 år är ju inget som man bara suddar ut ur minnet. Jag försöker tänka på att vi faktiskt inte gjorde varandra lyckliga, att inget faktiskt har förändrats mer än att vi inte längre bor ihop. De sista åren var vi ju bara vänner. Vi utvecklades tillsammans men vid sidan om varandra och inte med varandra. 
Vi är ju fortfarande vänner och vi har ju det finaste man kan få tillsammans och det kan ingen ta ifrån oss. Jag kommer alltid älska honom men inte på det sättet. Han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta vad som än händer. Just nu är bara mitt hjärta lite trasigt men det kommer bli helt igen.
Självklart unnar jag Glenn att vara lycklig, jag vill ju inget annat än att han ska må bra.
 
Jag måste inse mitt eget värde. Jag är den viktigaste personen i mitt liv. Jag är värd att få vara lycklig och må bra. Jag ska bara sluta se ner på mig själv och inse att det inte är så illa som jag tror.
Jag måste börja se mig själv med andra ögon. Jag är värd så mycket mer än jag tror.
 


8 kommentarer:

Mammatill3 sa...

15 år är inget man sopar under mattan sådär bara.
Det kommer en massa upp och ner gångar och du kommer bli stark av det.
Massor av kramar <3

Tjejmorsan sa...

Kan bara hålla med Anna i hennes kommentar, man sopar inte undan alla dessa år.
Samtidigt så kommer du att snart kunna gå vidare också. Och du ÄR en fantastiskt vacker och underbar kvinna <3
stor kram från mig till dig

Åsa sa...

Jag minns när jag var där och jag vet hur ont det gör. Jag hatade när folk sa till mig att jag snart skulle vänja mig och hitta nya väger, men nu vet jag att de hade rätt.
Låt det ta sin tid. Acceptera att du är ledsen och känner dig ensam. Det vore ju nästan konstigt att inte känna så.
Min sorg var som störst på fredagar när vi bytte vecka. Att åka hem den där ensamma fredagen och inte ha någon att ha fredagsmys med. Vi hade ju i många år ätit buffe varenda fredag och den orkade jag inte fixa till mig själv. Jag valde i flera veckor att inte äta alls dessa fredag. Kunde inte förmå mig att ha fredagsmys för mig själv. Så en fredag vände det. Jag bestämde mig för att hitta en alternativ fredagsmys. Åkte och tränade. Köpte med vin och sushi hem. Tog en lång dusch, dukade fint och gjorde det supermysigt för mig själv. Satt i fotbad, gjorde ansiktsbehandling. Skippade Idol och lyssnade på musik istället. Och vet du vad? Helt plötsligt var även fredagarna utan barn något jag såg fram emot.

Stor kram till dig vännen.
Åsa

Emelie sa...

Fina Tina! Ni allihopa förtjänar att må bra! Och det kommer att bli så. Det kommer ta tid och det ska det göra, 15 år kan inte gråtas ut på 1 månad. En ny identitet ska skapas och formas och du kommer klara det,det vet jag och du kommer gå starkare än någonsin ur detta. För att bli stark måste man ha vart svag.

Kram finaste ♡

Popprinsessan sa...

Ja Tina, du är värd att få vara lycklig och må bra. Och du kommer att komma dit, även om det är en tuff period just nu. Det låter jättebra att försöka fokusera på dig själv och det positiva. En dag i taget vännen!
Kram

Therese sa...

Så sant. Du är VÄRD allt! Hoppas så att du ska få distans och börja landa så att du kan glädjas över att du/ni varit starka att ta beslutet och växa utifrån detta. Du är en unik person som jag är så glad att jag fått träff - det var en ära <3 KRAM

Mia sa...

Skickar bara en cyberrymdskram o ett fång tankar till dig ♥ Inte lätt även om man vet varför ♥

Maria sa...

Fina fina Tina ♥
Du är värd ALLT & lite till!! Du kommer att fixa detta, även om det är tufft och jobbigt nu.
All styrka & kärlek till dig vännen!!

Saknar dig också ♥

Kram kram