måndag 29 december 2014

Nej nu får det vara bra



Nu är det dags för mig att återta kontrollen och blicka framåt

Ja jag fick panik när jag insåg att Glenn hade gått vidare. Att han mår bra utan mig och att han redan har bearbetat skilsmässan. 
Jag fick en sån panik att jag helt glömde bort varför vi har tagit det här beslutet. Jag glömde bort att vi inte gjorde varandra lyckliga och för några dagar fick jag för mig att vi skulle kunna göra allt bra igen. Att vi skulle göra ett nytt försök och ge varandra den där kärleken och bekräftelsen som vi båda uppenbarligen saknade i vårt förhållande. Men nu har jag tack vare underbara vänner insett att det funkar ju inte så. Han har gått vidare och han mår bra. Jag mår inte så bra just nu men jag ska banne mig ta kontrollen igen och blicka framåt. De här djävla ångestattackerna som jag tror ska döda mig ska jag ta mig igenom. Glenn ska få vara ifred så mycket han bara vill. Det kommer bli svårt att släppa någon som jag har gjort allt för i femton år, någon som jag har älskat så att det gör ont. Mina känslor har ju inte bara försvunnit. Men jag klarar mig utan hans kärlek och bekräftelse. Jag är stark!

Förhoppningsvis kommer jag en dag hitta en man som älskar mig och ger mig den bekräftelsen som jag så väl behöver. Förhoppningsvis har jag lärt mig något till nästa förhållande, det jag hoppas att jag tar med mig är att jag inte ska ta min partner för givet, att kommunicera och att inte ta ett förhastat beslut om en separation. Vår skilsmässa gick kanske lite väl fort. Ja jag hade haft tankarna faktiskt i flera år men när vi väl tog steget gjorde vi det kanske lite för definitivt. Hade jag kunnat dra tillbaka tiden hade jag kanske sagt att vi skulle separera, ge varandra lite andrum och leva som särbos. Men nu blev det som det blev och mitt hjärta är krossat och nu får jag stå mitt kast. Men jag har kvar Glenn i mitt liv, han kommer alltid vara en av mina bästa vänner och min tvillingsjäl. Jag kommer alltid älska honom som pappan till mina barn. Självklart vill jag att han ska må bra och jag unnar honom all lycka i livet.


6 kommentarer:

Jessica sa...

Åh vad jag tycker du är klok och modig.. Du är medveten om dina svagheter och dina styrkor och du kommer komma igenom helvetet och vara ännu starkare och trygg!

Stor stor kram till dig

Fröken M sa...

Du är klok som en bok, och stark som en oxe vännen !! Du kommer klara det här, och när du gjort det kommer du att bli lycklig igen.
För jag är säker på att det finns en man som är perfekt för dig där ute.
Och han lär dyka upp när du minst anar det ;)
KRAM

Fnulan sa...

Kärleken kommer till dig vännen, utan att du gör ngt. Du får den du förtjänar och det är den finaste.
Love

Therese sa...

Kära rara du, kloka ord, men oj vilken kramp jag får i magen å hur jag slungas in i ett känslomässigt dåligt tillstånd bara av att läsa detta... du har det tufft utan tvekan, gör så ont när man inser att man själv får kämpa så mycket mer, men jag ger din min styrka och lovar att du kommer att gå ut stärkt ur detta som en ÄNNU bättre tina, mamma, kvinna och vän <3 Du finns i mina tankar <3 KRAM

Popprinsessan sa...

Varma kramar till dig! Hade jag varit hemma nu hade jag kommit och hälsat på dig på en gång!
Många kramar!

Maria sa...

Som jag skrev innan idag vännen så är du stark! Starkare än du tror!
Du kommer att klara detta även om det känns tufft just nu.
Vi är många som kommer att stötta dig ❤

Många kramar ❤