måndag 22 december 2014

Jullov




I år har jag inte ens orkat tänka tanken på att skicka några julkort så med dessa två gamla bilder vill jag passa på att önska Dig som läser min blogg en riktigt
 GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

Ja nu har barnen och jag jullov och det firar Tuva med att vakna 05,30 varje morgon! Jippi! Dock somnar hon om när hon har krupit ner hos mig men det gör ju tyvärr inte jag. Ja ja sova kan jag göra när jag blir gammal. Nu njuter jag av att ha mina barn hos mig. 

Ni som känner mig vet ju att jag inte tycker om julen i vanliga fall och i år känns det inte bättre på något sätt. Men jag kämpar på för barnens skull. Jag vill ju att de ska få en mysig jul. Imorgon ska vi sova allihopa i huset hos Glenn så att vi som vanligt kan gå upp på julaftons morgon och öppna ett paket och mysa framför julkalendern. Sen blir det som vanligt julspel i kyrkan och på eftermiddagen åker vi hem till barnens farmor och farfar och firar julen tillsammans med resten av familjen. 

De sista månaderna har verkligen varit omvälvande för oss alla. Det har varit så mycket känslor och tårar. Därför vill jag att julen i år ska kännas så "normal" som möjligt för barnen. Nästa år har vi ju ingen aning om hur livet ser ut. Hade Ni frågat mig förra julen om jag trodde att jag livet skulle se ut så här så hade jag nog svarat nej. Visserligen har ju tankarna på skilsmässa funnits där länge men steget är långt ifrån tanke till handling. Nu har vi ju dock tagit steget så nu får vi försöka göra det bästa av situationen. 


4 kommentarer:

cecce sa...

God Jul fina Tina!
Vet hur det är och vad du går igenom, men det blir bättre med tiden, även om det är svårt att se det nu. Lovar:-)
Sköt om dig!

Kram!

Popprinsessan sa...

Skönt med jullov men oskönt med ofrivilliga mornar i ottan! Hoppas att ni kan njuta lite av jullovet och julen trots att allt är upp och ned för er. En stor, varm kram till dig!

Emelie sa...

Fina Tina <3 Ni är så himla duktiga som klarar detta så bra och t.o.m kan fira julen ihop. Ni är underbara föräldrar och barnen kan skatta sig lyckliga. Puss och kram

Jenny sa...

Hoppas att er jul blir det Ni önskar. Många kramar till dig fina Tina <3