onsdag 24 december 2014

Inte som det brukar


Jag sörjer, saknar och gråter

Vi har försökt att fira dagen precis så som vi brukar göra. Det började med att barnen fick öppna varsitt paket i morse innan vi åt en god frukost tillsammans. Sen åkte vi som vanligt till kyrkan för att titta på den levande julkrubban. Väl hemma igen blev det öppning av julklappar och nu ikväll har vi varit hos barnens farmor och farfar med hela Glenns familj. Jag hoppas att barnen känner att det har varit som det brukar för det har inte jag gjort. Trots att Glenn och jag har haft en riktigt rolig dag där vi har skämtat mycket och trots att jag har fått vara med hans familj så har det inte alls känts som vanligt. Det har bara känts konstigt.

Nu ligger barnen i sina sängar och jag har precis pratat med mamma och pappa i telefon. När jag fick höra mammas röst så brast det för mig. Då kom tårarna och sorgen över mig ännu en gång. Nu sitter jag här och gråter hejdlöst igen. Det är så mycket känslor som jag inte vet vart jag ska göra av. Jag försöker verkligen vara stark inför barnen och för omvärlden men så fort jag blir ensam så kommer det över mig. Jag känner mig så liten, ensam och orolig. Ibland vill jag bara skruva tillbaka tiden och göra om allt från början igen.
 Jag sörjer att vi inte längre är en familj, jag har ju alltid drömt om att vi ska vara den där perfekta familjen. Men som sagt den drömmen gick i kras och nu sitter jag här med mina tårar. 


2 kommentarer:

Tjejmorsan sa...

Vill bara krama om dig och säga att det blir bättre så småningom <3
Det gör så ont så själen och hjärtat nästan brister. Men på nåt sätt så börjar man sakta om och om igen att lära sig leva på ett "nytt" sätt <3

Och vet du, det är helt OK att gråta. Och gråta. Och gråta ännu mer. Men även att tillåta sig ha roligt, leva och börja må bra igen.

Var rädd om dig.

Kram

Moris L sa...

Hej Tina
Tro mig, det går att reparera ert förhållande så ni hittar tillbaka till varandra, det är en resa, den kanske inte är enkel, men den är värd allt.
Hör av dig om du vill prata igenom det.
Mvh