onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År



Det brukar ju alltid bli ett inlägg där man sammanfattar året just den här dagen. Men i år har jag inte så mycket att sammanfatta, just nu vet jag bara att 2014 var året då vi valde att gå ifrån varandra. Det var året då vi valde att vända upp och ner på våra liv.

Det var ett beslut som vi tog för att vi kände att vi inte hade mer känslor för varandra än vänskapliga, vi kände att vi inte kunde ge varandra den kärleken och bekräftelsen som vi båda så väl behöver.
Just precis nu i denna stund när jag sitter med ångesten bankande i bröstet med tårarna som rinner och kippar efter andan så känns det inte som rätt beslut. Men innerst inne så vet jag ju att det egentligen är rätt. Som jag har sagt så många gånger innan är Glenn min bästa vän, min tvillingsjäl. Just nu har jag bara panik för att jag är rädd för att förlora honom. Jag har förlorat honom som min man, min kärlekspartner men förhoppningsvis kommer jag aldrig förlora honom som min vän.

Tuva och Elliot, våra mirakel som betyder allt för oss de har naturligtvis fått ta en stor smäll detta året. Men jag är övertygad om att de vet hur älskade de är av båda sina föräldrar. Och ett barn är inte lyckligt om inte föräldrarna är lyckliga så att fortsätta leva tillsammans för barnens skull är för mig inte något alternativ.

 Återigen vill jag säga TACK till alla vänner för allt stöd de sista månaderna. Utan Er hade jag aldrig tagit mig igenom detta. Framförallt vill jag självklart tacka världens finaste Malin som har funnits vid min sida dag som natt den sista tiden.

Jag vill önska alla mina vänner, nära och kära ett riktigt gott slut och ett GOTT NYTT ÅR! Ta vara på det du har, ta inget för givet.

Nu ser vi framåt mot ett nytt år, framtiden är oskriven.








7 kommentarer:

Annika Alfredsson sa...

Gott nytt år kära Tina! Varm kram ❤ Annika/Kia

Mammatill3 sa...

Ett gott nytt år till dig vännen! Och jag är säker på att 2015 blir ett kanon år för dig.
Kram

Bibbi sa...

Alla val är svåra val men de svåraste att ta är nog det som du och din livskamrat tagit.

Jag önskar er alla ett utveckande positivt 2015!

Från en bloggare till en annan <3

Johanna - Mamma till Leija sa...

Gott nytt år fina Tina! Hoppas du snart mår bättre & kan njuta av det nya året! Styrkekramar <3

Jenny sa...

Hoppas du finner mer styrka och får ett bra år nästa år. Många kramar till dig från mig!

Popprinsessan sa...

Gott nytt år fina Tina! <3

Evelina sa...

Gott nytt år fina Tina!!
kram