torsdag 13 november 2014

Trött


 Den här bilden har jag använt innan i inlägg där jag inte har mått bra. 
Våra bröllopsbilder är de enda bilderna jag tycker om att se mig själv på. 
På dessa bilder känner jag mig vacker, jag utstrålar en sån glädje och hoppet lyser om mig. 
Just denna känslan vill jag hitta tillbaka till igen.

Just nu är jag trött på ångesten, jag är trött på att vara ledsen och jag är trött på att brista ut i gråt mest hela tiden. Jag är så trött på att säga att jag inte mår bra när någon frågar hur jag mår. Jag är rädd för att folk i min närhet ska tröttna på mig och tycka att jag är jobbig. Jag är trött på att känna mig beroende av andra, jag är så trött på att aldrig komma i ordning i min lägenhet och jag är så trött på att inte ha kontroll.

Jag är så ledsen, jag saknar, jag känner mig ensam, jag känner panik, jag har dåligt samvete gentemot barnen. Jag känner oro inför framtiden och jag är just nu rädd för att jag inte kommer kunna resa mig ur detta. 

Men det är bara att bita ihop, ta ett djupt andetag och tänka på att ångesten inte är farlig. I morgon kommer mina föräldrar ner och det ska bli så skönt att få krama om dem, jag saknar dem mer än någonsin just nu. 



7 kommentarer:

Jannie sa...

Åh! Älskade Tina! Duär SÅ vacker! Nu som då! <3
Förstår att det måste va en jäkligt tuff tid... MEN det kommer o bli bra.
Massa kärlek o styrkekramar

zalo sa...

Kärlek, värme, styrka och en massa jävlar anamma skickar jag till finaste bästa dig. Du fixar detta lika galant som allt annat du tagit dig igenom!
Stor kram hjärtat!! Jag vet hur jag mådde och det är inget jag önskar att min värsta fiende behövde gå igenom.
Kämpa, ta ett litet steg i taget och prioritera och sortera känslor, stress och ångest i vad som är viktigast just nu! Finns här <3

Popprinsessan sa...

Hoppas att dina föräldrars besök kan minska din stress och ångest något och att ni får en fin helg tillsammans.
Många kramar till dig! <3 <3 <3

Maria sa...

Åh vännen ❤ Du kommer att fixa detta, det är jag helt säker på! Du är starkare än vad du tror.
Ett litet steg i taget och i rätt riktning så kommer det bli bra & ledsen måste man få vara.
Hoppas att du har haft en fin helg tillsamman med dina föräldrar.

Många kramar vännen ❤

Therese sa...

Ålskade, älskade vän <3 Så fin och omtänksam du är och som du funnits till för andra så hoppas och tror jag att du får tillbaka denna värme och omtanke från dem du tidigare funnits för, för funkar karma borde du vara överöst av kärlek och omtanke. Jag tänker iaf på dig och det jobbiga du har att hantera och försöka leva igenom innan du kan komma ut på andra sidan av stålbadet. Skickar kärlek om omtanke <3

Helen.HUSnrNIO sa...

Vad skönt för dig att föräldrarna kommer.
Det är väl så att det i sådana här stunder när man fastnar i allt jobbigt, brister gång på gång, älter och har känslorna all over konstant som de rätta vännerna visar sig vilka de är.
Du verkar ha flera fina nära vänner, häng på dem, och jag tror att du en massa jävlar anamma inom dig även om det kanske inte känns som att det går mer när ångesten sliter och förtär.
Du klarar det!

Stor kram till dig <3

Jenny sa...

Du reagerar och det är bra, du måste få känna som du gör, du kommer ut starkare från detta. Under tiden gör du det som du mår bra av. Kanske samtalskontakt kan kännas bra? Många kramar till dig <3