söndag 5 oktober 2014

Lugn helg



När den nya canvastavlan kom fick som sagt några av de gamla byta plats 
och en av dem hamnade i gillestugan

Ja här har det varit en mycket lugn helg. I fredags eftermiddag ringde Glenn och frågade om han kunde hänga med några jobbarkompisar ut på after work på kvällen och det är klart att det var ok. Så han kom hem och bytte om och sen försvann han iväg igen. Tuva hade en kompis här som skulle sova över så jag serverade tacos, fredagsmys och bäddade åt alla tre barnen i bäddsoffan så att de kunde ligga nerbäddade och titta på Idol. När klockan var över tio var alla tre barnen så trötta och Tuva och Elliot blev osams för femtielvte gången den kvällen och jag som inte alls mådde bra fick ett psykbryt och Elliot åkte in i sitt rum. Till slut somnade tjejerna i bäddsoffan och Elliot i sin säng.
 Jag själv mådde som sagt inte så bra. Helt plötsligt kände jag bara hur halsen blev öm och hur jag började frysa. Så jag satt i soffan invirad i en filt och frös så att jag skakade hela kvällen. När barnen äntligen hade somnat kunde jag krypa ner i sängen med både filt och täcke på mig. 

Igår var jag öm i kroppen och kallsvettades mest hela dagen. Men är man mamma så är man ändå uppe trots feber, tack gode gud för värktabletter! Ett besök på Eurostop blev det igår då barnen behövde vinterskor. På kvällen var vi hemma hos Glenns föräldrar och firade Glenns pappa som fyllde år.

Idag ska huset städas och i eftermiddag ska barnen till simskolan. De har missat två gånger på raken nu på grund av kalas och sjukdom så idag måste de dit. 

Jag hoppas att din helg har varit bra!


 

7 kommentarer:

Therese sa...

Va rädd om dig vännen och lyssna på kroppen, men som mamma har man ju alltid jour.... här storstädade vi i går, idag väntar bokföring... skjuter alltid på det, vet inte varför - suck! Men tror jag börjar med en promenad för att väcka hjärncellerna! KRAM

Johanna - Mamma till Leija sa...

Mysig fredagskväll! Du får krya på dig vännen & var rädd om dig! Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Värktabletter är det ju som gäller här också fast egentligen är det ju inte bra att trycka bort och trycka bort men vad gör man... som mamma...
Hoppas du mår bättre idag på alla sätt!

Fint i er gillestuga!

Kram

Tommy sa...

sV: Tack för dina värmande ord ! Detta äventyret har varit helt underbart, bara synd att det nu är över.

Men förhoppningsvis kan detta med tv4spring vara en början på något nytt vilket jag hoppas, för just nu behöver jag verkligen en förändring.

KRAM

Fröken M sa...

Visst är det så, och kanske är det just det faktum att man faktiskt älskar varandra som gör att man kan tjafsa och bråka hela tiden.
Och hur jobbiga de än må vara så är de ändå det BÄSTA man har - De små skitungarna ! ;)
Kram

Therese sa...

Tittar in och lämnar en varm tisdagskram <3 Här ska Luran bada för första gången med skolan, hon var lite nervös över det men går nog fint! Kram kram

mamma mindy sa...

Godmorgon snäckan.Det var ett tag sedan.Allt bra med dig..så fint ni har det där hemma.kram kram