måndag 20 oktober 2014

Det absolut värsta jag någonsin har gjort


Älskade barn, det sista vi vill är ju att göra Er ledsna
 
I fredags kväll satte vi oss ner med barnen och berättade att vi ska skilja oss. Det var i särklass det värsta jag har gjort någon gång i hela mitt liv. Jag trodde på allvar att jag skulle av smärtan när jag såg hur ledsna de blev. Att försöka förklara för dem att vi gör detta för att vi alla ska må bra i slutändan är inte så lätt. Vi berättade för dem att de ska vara hos oss varannan veckan men att de självklart får träffa den de inte är hos just den veckan ändå. Jag har fått en lägenhet bara fem minuters gångväg ifrån huset så barnen kommer kunna gå emellan oss. När den värsta chocken och ilskan hade lagt sig blev de i alla fall lite nyfikna på lägenheten så då åkte vi dit och tittade utanför. I helgen har det varit massor av frågor så klart. Vi försöker förklara så gott vi kan, mer kan vi ju inte göra.
 
Jag mår sådär, ångestattackerna är så tuffa just nu men jag vet ju att de inte är farliga. Just nu går allt så fort på gott och ont. Trots att det fortarande gör ont så känns det ändå långt där inne så rätt. Glenn och jag är fortfarande överens om att detta är det vi vill göra.
Vi hoppas ju verkligen att det i slutändan ska leda till att vi hittar tillbaka till varandra igen. 
 
 
 

11 kommentarer:

Fröken M sa...

Många kramar till dig vännen.
Jag förstår att det är SKIT TUFFT,
men du är stark och allt kommer att bli bra för er alla ! KRAM !!

Fröken L sa...

Hej fina Tina..

Åhhh vad jag känner för dig, har ju gjort denna "resa" förut för länge sedan.
Tänker på er och skickar många stora kramar..

<3

Jessica Samuelsson sa...

Åh jag vill bara skicka en stor kram ❤️ tycker ni är så starka som gör detta snyggt, nu vet vi ju inte allt såklart men det är fantastiskt att ni ändå är överens... Stor kram vännen

Sojka sa...

Massa styrkekramar! <3

Maria sa...

Ni är verkligen så otroligt starka, både du och Glenn!
Många styrkekramar ❤️

Popprinsessan sa...

Kan föreställa mig att det är fruktansvärt tufft just nu, men jag tycker att ni hanterar det väldigt bra. Vad skönt att det redan löst sig med lägenhet på ett bra avstånd.
Kram till dig vännen!

Helen sa...

Så tufft att behöva berätta och försöka få dem att förstå...
Skönt att du har lägenhet och nära. Att de har en båda inom fysiskt räckhåll.
Kramar

Anonym sa...

Vet inet hur jag skulle klara att berätta detat för ens barn. Tufft. Skickar en massa kramar till er!

cecce sa...

Vet att du har det tufft och skickar en cyberkram till dig! Hoppas allt löser sig till det bästa för er alla!

Cecce

Helen.HUSnrNIO sa...

Kikar in med en kram denna höstlovsmåndag.
Kram till dig.

Jenny sa...

Oj råkade skriva mig som anonym...Kram