måndag 13 oktober 2014

Även den vackraste sagan har ett slut


 Glenn och jag har varit tillsammans i femton år, och gifta i nio utav dessa.Vi kämpade i fem långa år för att bli en familj. Under den tiden var vi nere i helvetet och vände. Vi har alltid sagt att vi är så starka och att ingenting kan dela på oss. Vi är starka, vi är själsfränder, vi är de bästa vännerna man kan vara. Vi känner varandra inifrån och ut och vi älskar varandra som vänner! Någonstans på vägen har vi tappat bort vår gnista, vår passion och vår lust till varandra. Vi funkar så bra som ett team men vi har båda två gemensamt kommit fram till att vi inte kan fortsätta ett parförhållande där vi "bara" är vänner. Vi har alltså tagit det oerhört svåra och tuffa beslutet att skilja oss. Det gör så in i helvetes ont och jag har nog aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv som jag har gjort de senaste dygnen. Samtidigt som vi båda är oerhört ledsna så är vi också lättade. När vi väl hade tagit beslutet så var det som att en mur föll emellan oss. Vi tror och hoppas att vi ska ta oss igenom detta och behålla vår fina vänskap, det är därför vi gör detta nu för att vi inte vill förstöra den oerhört fina vänskapen vi har. Fortsätter vi i ett förhållande utan passion kommer vi till slut såra varandra och då kommer en skilsmässa bli så mycket svårare. 

Nu har vi en riktigt tuff tid framför oss. Vi ska berätta för barnen och vi ska ta hand om allt praktiskt. Vi vet inte alls hur framtiden ser ut, kanske kommer detta så småningom göra att vi hittar tillbaka till varandra igen, kanske inte. 



 

15 kommentarer:

Elisabeth sa...

Tina & Glenn Tänker på er, Inget lätt beslut att ta. Styrke kramar i massor. Kram

Popprinsessan sa...

Ååå fina Tina! Vad ledsamt att läsa.. All styrka till er så att ni tar er igenom detta på bästa sätt! ❤️❤️❤️

Jannie sa...

Åh hjärtat! Klart ni kommer greja detta! du är en av de starkaste jag känner! <3 <3 <3 Massa massa kramar o hoppas du mår ok, trots tårar...

Emelie sa...

Men....?! Älskade älskade Tina 💖 Ni alla 4 kommer klara detta, ni är så starka och fina människor. Kan bara tänka mig hur svåra saker ni har framför er, men ni kommer klara det tack vare er fina vänskap och eran kärlek till barnen 💜 Du vet vart jag finns! Puss

Jenny sa...

Massa kramar till dig fina Tina 💖💖💖

Jessica sa...

åhhh vännen ❤️❤️❤️❤️ Stor kram och hoppas och tror att detta kommer leda till ngt mkt stort!!

Fröken M sa...

Men vännen, jag är så ledsen för er skull! Du vet att du kan ringa/smsa om du vill prata va? allt kommer ordna sig, även om det är ett helvete just nu. Du är stark och fantastisk, glöm aldrig det! Kram

Meekatt sa...

Älskade vänner! ♡

Puk / Babydjungeln.se sa...

Vad modiga ni är som vågar vara så ärliga mot er själva att fatta ett så otroligt svårt beslut. Det kommer vara tufft och tungt men bättre nu än att dra ut på det till när kraften inte finns. Massor av styrkekramar!

Elin Ahlnér sa...

Åh, så tråkigt! Men hoppas att ni tar er igenom detta på ett bra sätt. Massor av kramar!

Evelina sa...

Åh fina Tina, ledsamt att höra men samtidigt är jag glad att ni tog beslutet nu medans ni fortfarande är vänner som du skrev. Behöver du prata med nån finns jag här, dygnet runt.. kram

Annika sa...

Tänker på dig Gumman, det är verkligen inget enkelt beslut. jag tänker på dig

Carolina sa...

Älskade vän, jag blev så ledsen när jag läste det här - jag finns för dig om du vill/orkar prata av dig. Jag håller alla tummar i världen för att allt skall gå så bra det bara kan för er! <3 KRAM

Maria sa...

Tänker på Er i massor varje dag vännen ❤

KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Vilket beslut ni tagit. Så svårt, tungt och som drar med sig så mycket runt om...
Gjort det själv en gång när W var 1 ½ år och det var vidrigt att riva upp allt man byggt upp tillsammans, all sorg som en skiljsmässa ändå är då man ju tänker sig att leva tillsammans med sina barn forever, och allt praktiskt, usch så tungt, men efter en lång tid kändes ändå bra även om det inte alls är samma sits för dig/er som har större barn.
Vi hittade tillbaka till varandra efter några år isär så vad som sker vet man ju inte...

Kramar i mängder till dig!