tisdag 23 september 2014

Kärlek och tips


 
Alltså de här två! Jag älskar dem så att det gör ont!
Jag skulle kunna göra vad som helst för att skydda dem ifrån ont!
 
Elliots feber var över på tre dagar så i helgen kunde han och Tuva gå på kalas både på lördagen och söndagen. Helgen innehöll även lite fix hemma med betong, jag ska visa Er i ett senare inlägg.
På lördagskvällen hade vi gäster och det är alltid lika trevligt att träffa dessa fina vänner.
 
I morse var det 2 minusgrader ute och jag fick skrapa rutorna på bilen! När jag kom till jobbet ringde jag Glenn och sa till honom att ta fram jackor till barnen. Apropå jackor så fick jag lite panik i morse och gick in på Kapp Ahls hemsida och beställde varsin ny vinterjacka och vantar till barnen. Båda två fick varsin ny jacka förra året men de kommer nog tyvärr inte passa hela vintern. Kapp Ahl har just nu 25% rabatt på ytterplagg så jag passade på att shoppa lite nytt. Så behöver Du köpa nya ytterkläder är Kapp Ahl ett hett tips just nu.
 

 
 

6 kommentarer:

Therese sa...

Även här tog barnen täckjackorna i morse, och allvädersstövlar med foder. Det är ännu minus ute trots att solen skiner... Men blir nog en underbar dag. Ska kika på KappAhl, för Bogge behöver nog en ny jacka i vinter... den var precis på håret såg jag. Lurans däremot är ännu något stor, skönt det så att man inte måste köpa allt nytt. de växer som i omgångar så man får uppdatera garderoberna kontinuerligt... Fast jag gillar att köpa barnkläder så jag klagar inte ;-) Ha nu en underbar dag fina du <3 Värmde mig med te istället för kaffe i går kväll och tänkte då på dig då det var munktee jag drack :-) KRAMAR I MASSOR

Helen.HUSnrNIO sa...

Så fina :-)

Tack för tips om rabatt!
Insåg imorse att Ms fleece är borta och att utan den blev det inte alls bra i kylan med de tunnare jackorna han har så nu behövs nog både höstjacka och fleece här. Inser även att det fodrade regnstället inte alls kommer att kunna användas länge till för det är alldeles för tight.
Suck jag som trodde att allt var klart. Kan inte fatta hur jag kunde tänka den tanken. Måste ha drömt typ.

Tack för hälsningen till firarkillen!
Kul om du vill delta i utlottningen frampå också.
Kram & ha en fin tisdag!

Popprinsessan sa...

Underbar bild!
Ja, nu måste jag också gå igenom barnens ytterkläder.. Det blev liksom kallt så fort. Ena dagen kortärmat, nästa dag mössa.
En stor kram till dig vännen!

Fröken M sa...

Fina ungar !! <3

Även här hade herr Rimfrost varit på besök när vi vaknade i morse och ja insåg ganska snabbt att det är hög tid att köpa nya överdragsbrallor. ( Dom i strl 98/104 var visst lite i minsta laget för vår kille på dryga 110 cm ;)
*suck* för att vara ute i sista stund !! )

Nåväl, jag vet att det kommer bli kanon när vi flyttar, men det gör mig inte mindre otålig nu.
Måtte två månader gå fort...

KRAM

Maria sa...

Ja fy så kallt det var i morse!
Man kan inte riktigt tro att man gick i sommarkläder i helgen som var...
Vilken helt underbar bild på barnen!

Kram kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Underbar bild! Den får ni allt framkalla tycker jag! <3