fredag 5 september 2014

Full fart mot helgen


 
Jag är så nöjd med mitt bord med betongplattorna på.
Så nöjd att jag just nu funderar på ett nytt projekt med betongplattor på där hemma,
dock är ju plattorna väldigt tunga så detta projekt kräver lite förarbete.
Sen den här bilden togs har det kommit lite nya kuddar i soffan,
älskar HM Home, de har så mycket fina kuddar till bra priser!
 
Ja då var det fredag igen och det är enligt mig den bästa dagen på hela veckan. Jag jobbar till lunch på fredagar eftersom jag jobbar in tid resten av veckan. Känslan på fredag kväll när man sjunker ner i soffan är ju bara så skön. Känslan av att veta att man har två lediga dagar framför sig.
 
I eftermiddag ska vi göra ett nytt försök med badhuset i Laholm med familjen Birgersson. Den här gången har vi kollat innan att det ska vara öppet. Efteråt blir det tacomys hemma hos Birgersson.
 
I morgon ska barnen på kalas på Busfabriken mellan tre och sex. Glenn och jag tänkte ta en runda på stan under tiden. Kika lite i affärer och gå och ta en fika och sitta och prata utan att hela tiden bli avbrutna av en babblande liten sjuåring.
 
På söndag blir det som vanligt städning av huset och kanske tvätt av bilen innan jag och barnen ger oss iväg till terminens första simskolelektion och Glenn ger sig iväg till Norge för att jobba i några dagar.
 
Jag hoppas på en fin helg och jag önskar Dig detsamma!
 


4 kommentarer:

Jenny sa...

Du är så fixig och duktig. Önskar en en trevlig helg. Hälsa tacogänget 😉 kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Håller med dig om att fredagar är en speciellt skön dag!
Att sjunka ner i soffan en fredagskväll är oslagbart :)

Bordet är jättefint! Läckert med betong och spännande att se vadd et är för något nytt projekt du har på g.

Svar: Tråkigt med tröjan! Jag tvättade Ms tröja igår kväll efter incident med pannkakor och jordgubbssylt. Tvättade dem i 30 grader, vet inte vad det står för temperatur i dem men kör på 30 med vissa plagg som jag är lite mer rädd om, och de blev rena och t-shirten ser likadan ut som den gjorde före tvätt.
Ingen blekning av trycket (vände ut och in på den före tvätt) och formen på tröjan höll sig. Jag drog lite i den när jag hängde den då jag brukar göra det med bomullsplagg men den såg fin ut.
Kan det ha varit något fel på Elliots tröja?
Inte kul alls så klart men kan det ha varit något fel på den? Kanske du ska kolla upp det med din blingoåterförsäljare?

Ha så kul i badhuset!
Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Ja, fredagkväll är lätt bäst! Låter som ni haft en mysig helg! Kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Ja, fredagkväll är lätt bäst! Låter som ni haft en mysig helg! Kram