onsdag 17 september 2014

Feber och fantastiska nyheter


 
Barnen innan simskolan i söndags
 
Igår kväll klagade Elliot på ont i huvudet och nacken. När vi skulle gå och lägga oss tyckte vi att han var varm och mycket riktigt så hade han ju feber. I morse vaknade han innan jag skulle åka till jobbet och när jag tempade honom hade han 37,8. Inte jättehög feber men efter en natts sömn så är det ju trots allt feber. Idag är Glenn hemma med honom så får vi se under dagen här hur det utvecklar sig. Han är inte snorig eller hostig men han klagar som sagt på ont i huvudet.
 
I måndags fick jag ett sms ifrån min fina barndomsvän som gjorde mig så glad att jag började gråta. Hon och hennes man har länge kämpat för att bli gravida och nu efter flera stycken IVF:er är hon äntligen gravid. Jag som själv har varit i deras situation har känt så med dem under den tiden de har kämpat. Nu håller jag tummarna för att allt går som det ska och att de i maj får hålla ett mirakel i sina armar.
 
 


6 kommentarer:

Meekatt sa...

Hoppas Elliot snart kryar på sig! ♥ Och att Glenn inte blir smittad. Sjuka karlar orkar vi INTE med, haha. ;)

Önskar din barndomsvän all lycka! ♥

Kram!

Popprinsessan sa...

Är också hemma med krasslig kille idag.. Han sov oroligt inatt och kom in till oss och var het som en kamin. Över 38 grader i morse.. Så nu hänger vi hemma och kollar på Barntv en stund.
Hoppas att din prins kryar på sig fort!
Kram

Therese sa...

Hoppas prinsen kryar på sig <3 Är själv mör efter en dag på sjukan och bilkörning ,så nu blir det en kväll under filten i soffan och sedan sängen. Många varma kramar till fina fina du <3

Tommy sa...

Sv: Hej hjärtat! Planeringsdagen gick bra, jag fick dock ge mig kl 15 då kroppen inte orkade mer, vi hade planeringsdag till kl 17 men kroppen sa nej och det var bara att lyssna.

Hoppas du och älskade malin hade en trevlig kväll.

Puss

Maria sa...

Krya på prinsen i massor från oss!!!

Kram kram

Johanna - Mamma till Leija sa...

Underbar nyhet ju! <3 Krya på Elliot!
Kram